۱۷ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7563863
T T
۰ نفر
پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد ......................................................................
یاسوج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/11/86 داخلی.فرهنگی.قرآن.مسابقات.
پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان چهار استان اصفهان، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی در شهر یاسوج روز چهارشنبه آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا، در پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز برگزار می شود، 97 قاری و حافظ قرآن از چهار استان مذکور شرکت دارند.
این قاریان و حافظان قرآن در دو بخش خواهران و برادران و در چهار رشته حفظ کل ، 20 جزء پیوسته، ترتیب و قرائت به رقابت می پردازند.
امام جمعه شهر یاسوج در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: قرآن به مانند قانون اساسی اسلام است و مختص به هیچ قوم ، ملت یا زمان خاصی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: تمام انبیا برای اثبات حقانیت خود معجزاتی داشتند که همه آنها موقت بود اما معجزه حضرت محمد (ص ) یعنی قرآن کریم یک معجزه همیشگی و پایدار است.
وی با اشاره به اینکه تمام دانش های الهی از قرآن سرچشمه می گیرند، اظهار داشت:اگر به تمام مواردی که در قرآن آمده است عمل کنیم هیچ کمبودی از نظر مادی و معنوی نخواهیم داشت.
مسوول امور دینی و فرهنگی مدیریت اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم به ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات از رشته قرائت سه نفر و از رشته های دیگر دو نفر برگزیده و به مسابقات کشوری معرفی می شوند.
سید سلطان محمد پرهیزگاری افزود: رده های سنی حاضر در مسابقات منطقه ای قرآن کریم به دو رده سنی زیر 16 سال ( به نام شکوفه ها) و بالای 16 سال ( بزرگسالان ) تقسیم شده است.
وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم برای خواهران روز جمعه برگزار می شود، گفت: امروز و فردا این دوره مسابقات برای برادران و در دو روز جمعه و شنبه آینده برای خواهران برگزار می شود.
به گفته وی مجموعه هایی مانند استانداری ، آموزش و پرورش، اداره کل کتابخانه های استان، سازمان تبلیغات اسلامی ، شرکت گاز و صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری این مسابقات با سازمان اوقاف و امور خیریه استان همکاری داشتند.
پرهیزگاری با اشاره به اینکه 10 داور زن و مرد که برخی از آنها داور بین المللی هستند نیز در این مسابقات حضور دارند، بیان کرد: لازم است خانواده ها فرزندان خود را بیشتر به کلاس های آموزشی قرآن کریم بفرستند تا آنها از لحاظ کیفی در این زمینه نیز رشد کنند.ک/2 7531/563/675 شماره 390 ساعت 15:10 تمام
۰ نفر