۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540225
T T
۰ نفر
سرپرست فنی جام جهانی شمشیربازی کیش:این رقابت هادرکلاس جهانی A برگزارمی شود ......................................................................
کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.ورزشی.شمشیربازی سرپرست فنی مسابقات جام جهانی شمشیربازی در جزیره کیش گفت:این رقابت ها با حضور برترین شمشیربازان مطرح دنیا در کلاس جهانی A برگزار می شود.
سرکیس آسادوریان، شنبه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:برخی از خبرگزاری هابه اشتباه کلاس این مسابقات را B عنوان کرده اند.
وی بیان کرد: در این مسابقات 138 شمشیرباز در دو اسلحه اپه و سابر به رقابت می پردازند که از این میان 100 شمشیرباز خارجی و 38 شمشیرباز ایرانی هستند.
آسادوریان اظهارداشت: در میان تیم هایی که برای شرکت دراین رقابت ها اعلام آمادگی کرده بودند،تنها تیم فرانسه به جزیره کیش نیامده است.
وی درخصوص علت عدم حضورتیم فرانسه گفت: هرچند که از بسیاری از کشورهای اروپایی در این مسابقات حضور دارند اما دلیل عدم حضور این تیم در این رقابت ها هنوز مشخص نشده است.
سرپرست فنی مسابقات جام جهانی شمشیربازی در ادامه اظهار داشت: امکانات برگزاری مسابقات در سطح خوبی مهیا شده و این رقابتها در شرایط مطلوبی در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، در این مسابقات که با حضور شمشیربازان 30 کشور جهان در کیش برگزارمی شود، شمشیربازان در دو اسلحه سابر و اپه امتیاز ورودی المپیک 2008 پکن را کسب می کنند.
بسیاری از قهرمانان شمشیرباز جهان، المپیک و اروپا در این مسابقات در کیش حضور دارند و برای نخستین بار در این مسابقات 138 شمشیرباز با همدیگر رقابت می کنند.
برزیل،جمهوری چک، هلند، قزاقستان، مجارستان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، بلاروس، کره جنوبی، کرواسی، آلمان، استرالیا، بلغارستان، ارمنستان،چین ، اسلوونی، استونی، سوئیس، شیلی، تایلند، رومانی، کانادا، لهستان، روسیه، ونزوئلا، ژاپن، ترکیه و دو تیم از ایران تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.
مسابقات جام جهانی شمشیربازی کلاس A روزهای 21 و 22 دی ماه جاری در سالن چند منظوره مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار می شود.ک/2 1743/1108/675 شماره 194 ساعت 12:29 تمام
۰ نفر