۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7529557
T T
۰ نفر
40 تیم بر کشتار دام در روز عید قربان نظارت می کنند ..................................................
تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/09/86 داخلی.اجتماعی.دامپزشکی.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت:بیش از40 تیم ثابت و سیار مسئولیت نظارت و بازرسی بر کشتار دام های زنده و لاشه های قربانی شده را در روز عید سعید قربان درتهران برعهده دارند.
دکتر"سیداصغر برائی نژاد"روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:حدود یکصد دامپزشک و کارشناس بهداشت گوشت در راستای تحقق اهداف بهداشتی جامعه و حفظ سلامت شهروندان روز عید سعید قربان در شهر تهران و شهرستان های تابعه بر نحوه عرضه دام و سلامت آن نظارت می کنند.
وی اظهارداشت:درمحل استقرار تیم های دامپزشکی امکانات مناسب برای کشتار دام زنده فراهم شده و دو مرکز عمده عرضه و محل کشتار دام در مناطق 18 و 15 شهرداری تهران در روز عید برای انجام این مسوولیت آمادگی لازم را دارند.
وی افزود:کشتار دام باحضور ناظران دامپزشکی از بروز و شیوع بیماری های مشترک انسان و دام از جمله آبله،سل پوستی، بیماری های انگلی، هاری، کزاز، سیاه زخم، جنون گاوی و کیست هیداتید جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: تشخیص این نوع بیماری ها به دلیل اینکه منشا بیماری در دام بوده تنها از طریق کارشناسان بهداشت گوشت و دامپزشکان امکانپذیر است.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران یادآور شد: تعداد 20 بازرس نیز بر عملکرد دامپزشکان و کارشناسان بهداشت گوشت مستقر در مراکز عرضه دام نظارت خواهند داشت.
برائی نژاد افزود: به منظور کاهش بار آلودگی میکروبی و افزایش کیفیت گوشت باید گوشت دام های قربانی قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتیگراد) نگهداری شود.
وی یادآور شد: سال گذشته از تعداد 40 هزار راس دام عرضه شده در روز عید قربان، تعداد 26 لاشه به طور کامل و حدود سه هزار قطعه دل، جگر و قلوه به علت آلودگی ضبط و معدوم شد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان تهرانی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 8-66917167 و 7-55060035 تماس گیرند. ک/3 تهرام/7244 /1064/1547 شماره 403 ساعت 16:16 تمام
۰ نفر