۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525816
T T
۰ نفر
مجوز 155 مورد تغییر کاربری زمین در تایباد صادر شده است ......................................................
تایباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/09/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: 155 مورد درخواست تغییر کاربری زمینهای کشاورزی طی سال زراعی جاری توسط این اداره صادر شده است.
سعادت علی نیا روز یکشنبه در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی افزود: تغییر کاربری زمین به درخواست تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان تایباد انجام شده است.
وی گفت: همچنین 27 نفر از افراد متخلفی که بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغها نموده بودند، برای تعقیب و اعمال مجازات به دادسرای عمومی و انقلاب تایباد معرفی شدند.
او افزود: با توجه به اهمیت حفظ کاربری زمینهای زراعی، باغها و لزوم و تاکید بر حفظ کاربری و به منظور نیاز روزافزون جامعه به محصولات کشاورزی و باغی می بایست متقاضیان تغییر کاربری که قصد تبدیل زمین کشاورزی را به غیر از کشاورزی دارند، مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی دریافت نمایند.
وی گفت: در صورت عدم دریافت مجوز، متخلفین به دادسرا معرفی و از طریق مرجع قضایی به پرداخت جزایی نقدی و قلع و قمع بنا محکوم خواهند شد.
رییس خانه کشاورز تایباد هم گفت: بنیاد مستضعفان اقدام به فروش 47 حلقه چاه کشاورزی به کشاورزان منطقه نموده که برای انتقال سند مالکیت، کشاورزان و خریداران چندین سال است بین ادارات منابع طبیعی و بنیاد سرگردان هستند.
سیدمرتضی حسینی افزود: اگر مشکل انتقال سند چاههای فروخته شده توسط بنیاد حل شود کشاورزان می توانند برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار در جهت کاهش مصرف آب با توجه به بحرانی بودن دشت تایباد اقدامات لازم را بکار گیرند.
بخشدار مرکزی تایباد هم در این نشست گفت: اختلاف شرکت کشاورزی بنیاد مستضعفان با اداره منابع طبیعی این شهرستان هرچه سریعتر بر طرف شود تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.
نادر دانش فر از مسوولین اداره منابع طبیعی تایباد خواست در حراست از منابع ملی دقت بیشتری داشته باشند تا افراد حقیقی و حقوقی انفال را تصرف نکنند.
تایباد واقع در 235 کیلومتری مشهد شرق مشهد 150 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد.ک/2 7498/662/589/660 شماره 051 ساعت 10:39 تمام
۰ نفر