۲۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7518203
T T
۰ نفر

هراس دشمنان از اسلام بسیار زیاد شده است

۲۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7518203
هراس دشمنان از اسلام بسیار زیاد شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/25 دین.وحدت.همایش.روحانی زاهدان- نماینده ولی فقیه درشورای امنیت ملی گفت: هراس دشمنان از اسلام بسیار زیاد شده و معتقدند کشورهای اسلامی بهترین نقاط راهبردی جهان را در اختیار قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی شنبه شب در همایش بین المللی تقریب مذاهب اسلامی درزاهدان اظهارداشت: رسیدن به این عزت برای مسلمانان به دور از دسته بندیهای مذهبی که دشمنان آنان را طراحی کرده اند ، صورت می گیرد.
او ادامه داد: آشکار کردن وحدت تنها به گفتن کلمه آن بستگی ندارد، بلکه باید شرایطی فراهم شود تا شیعه و سنی در دوره های دینی مشترک به اشتراکات خود به صورت علمی دست پیدا کنند.
رییس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: دنیای غرب طی دهه گذشته به دنبال آن بوده تا با آشوبگر نشان دادن مسلمانان آنان را از صفحه روزگار محو کند.
روحانی افزود: این توطئه های دشمنان که اسلام را بلوکی در برابر خود می دانند، باید مردم مسلمان را بیدار و هوشیار تر کند.
او تاکید کرد: این بیداری باید به حدی برسد که مسلمانان همانند قرن 11 تا 12 میلادی با در اختیار داشتن تمدن اسلامی بر جهان حکومت کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی اظهارداشت: اسلام همواره به دنبال مساوات جامعه بشری بوده است.
روحانی افزود: شکل گیری انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام راحل (ره ) سبب شد بسیاری از کارشناسان از این انقلاب به عنوان حیات دوباره اسلام یاد کنند.
روحانی اظهارداشت: اگر مسلمانان دراین شرایط به اتحاد کامل برسند، می توانند با در اختیار داشتن سلاحی عظیم ارتباطهای بین الملل را مطابق میل خود تنظیم کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز دراین همایش گفت: هوشیاری مسلمانان باید به حدی باشد که نفوذ دشمنان در منطقه نتواند پرچم اختلاف را بر پا کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: برپایی چنین همایش هایی سبب شده تا شیعه و سنی اختلاف نظرهای خود را در فضایی دوستانه برای رسیدن به نظری واحد مطرح کنند.
وی اظهار امیدواری کرد نتایج این همایشها نقش موثری در هدایت نسلهای جوان شیعه و سنی داشته باشد.
سلیمانی افزود: بررسی اختلاف ها وقتی ارزشمند است که به دور از نگاه دنیوی نگاهی معنوی داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز گفت: حضرت محمد (ص )، صلح و سازش و استغفار را برای جهانیان به ارمغان آورد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهارداشت: هنگام ولادت رسول اکرم (ص )، بشر سخت ترین دوران عمر خود را می گذراند و جهل و نادانی دنیا را فرا گرفته بود.
وی گفت: از آنجا که پروردگار نظر لطف خود را شامل بشر کرد، حضرت محمد (ص ) را تقدیم جهانیان نمود تا صلح، سازش و مودت را در بین اقوام مختلف برقرار و بساط ظلم و جور، فساد و نابرابری برچیده شود.
او اضافه کرد: رسول اکرم (ص ) در سخت ترین شرایط در برابر انواع دسیسه های دشمنان ایستادگی کرد و چهره ظلمت را از شهر مکه و مدینه زدود و وحدت و برادری را جایگزین خونخواری و تفرقه نمود.
او تاکید کرد: حضرت محمد (ص ) حدود انسانیت و حق پروردگار را مشخص و جهان را از استبداد و ظلم و خفقان رهایی داد.
مولوی اسماعیل زهی گفت: پیامبر اسلام وحدت و انسجام را بین اقوام مختلف نهادینه و انسانهایی شایسته در راه تبلیغ اسلام و دعوت مردم به این آیین مقدس را تربیت کرد.
او اضافه کرد: این نور الهی در کل جهان فراگیر شد و دامنه آن گسترش یافت و بر تمام دنیا سایه افکند.
این همایش با حضور 150 عالم و اندیشمند شیعه و سنی داخلی و خارجی به مدت سه روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
7311/7315/587/569 شماره 006 ساعت 10:50 تمام
۰ نفر