۱۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7515787
T T
۰ نفر
پتروشیمی بندر امام با تولید قطعات به سمت خودکفایی گام بر می دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/13 اقتصاد.پتروشیمی.خودکفایی اهواز- مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خودکفایی این شرکت گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های بزرگ در صنعت پتروشیمی با رعایت استانداردهای لازم در ساخت قطعات و تدوین دانش فنی در مسر خودکفایی گام بر می دارد.
رضا امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ساخت 33 هزار قلم تجهیزات دوار و ثابت و ساخت شعله پخش کننده های Burner کوره واحد ام تی بی ای در شکل و اندازه های مختلف اشاره کرد و افزود: صنعتگران شرکت گام های موثری در مسیر خودکفایی برداشته اند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی اظهارداشت: از جمله موفقیت های بدست آمده در صنعت پتروشیمی کشور می توان به تدوین بیش از 13 مورد دانش فنی و ثبت اختراع از جمله تولید چسب های حرارتی مقاوم در برابر اسید کلریدریک 33 درصد و سودسوزآور 50 درصد، تولید پوشش های نفوذ ناپذیر مقاوم در مقابل آب برای برج های خنک کننده ، ساخت بتن پلیمر تزریقی برای استحکام سازه های بتنی تخریب شده ، ساخت پوشش های پلیمری مقاوم به جای سرامیک ، ساخت و تولید چسب دو جزئی جهت چسباندن انواع لاستیک ها در محیطهای اسیدی و قلیایی ، طراحی ، ساخت و نصب سیستم پایش برج های خنک کننده به صورت line on اشاره کرد.
امیری گفت: ضرورت به کارگیری روش های جدید با فناوری های پیشرفته یکی از ابزارهای مهم برای حضور در عرصه های بین المللی و رقابت با شرکت های بزرگ است و از طرفی باعث کاهش هزینه ها و تولید صیانتی می شود .
مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام افزود: در این راستا این شرکت با تدوین دانش فنی و تولید یک تاخیر انداز جدید جهت بهبود و افزایش زمان life pot رزین های اپوکسی در دمای محیطهای بالای 40 درجه سانتیگراد که این سفارش بنا به درخواست کشور ژاپن توسط محققان کشورمان با موفقیت صورت پذیرفت همچنین ارزیابی فنی و اقتصادی بازدارنده های خوردگی رسوب در مقیاس صنعتی در میان 20 شرکت داخلی و خارجی نمونه ساخته شده از نظر کیفیت مقام سوم را در جهان کسب کرد.
وی دیگر موفقیت های بزرگی که پتروشیمی بندرامام در این صنعت به دست آورده است را ساخت نوعی پوشش پلی یورتان ، ساخت آسفالت پلیمری برای سطوح فلزی و اجرا جهت شهرداری تهران برای پل های فلزی ، دانش فنی چسب مخصوص قطعات گرافیتی با شرایط خاص دما و فشار محیط اسیدی و قلیایی جهت استفاده در راکتورهای گرافیتی ، و تولید بازدارنده خوردگی رسوب در برج های خنک کننده از نوع باز با جریان چرخشی ذکر کرد.
امیری ابراز امیدواری کرد با حرکت به سمت خودکفایی در تامین قطعات یدکی حساس ، تحول چشمگیری در کاهش زمان تامین قطعات یدکی، کاهش در هزینه ساخت و خرید و از سوی دیگر افزایش کیفیت قطعات ساخت داخلی را در کشور شاهد باشیم . ک/3 648/ 1760 شماره 086 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر