۱۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7507070
T T
۰ نفر
حذف صنایع همدان از لیگ کشتی در میان حسرت تماشاگران .....................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/11/87 داخلی.ورزشی.کشتی.
همدان- حذف تیم کشتی صنایع و معادن همدان از لیگ برتر کشور باعث حسرت واندوه دوستدار ورزش کشتی در استان همدان شد.
شب گذشته باوجود پیروزی شش بر یک صنایع و معادن همدان مقابل راه آهن مشهد این تیم به دلیل پایین بودن امتیاز فنی نسبت به حریف از لیگ برتر حذف شد.
حذف تیم صنایع در حالیکه حریف خودرا به سختی شکست داد باعث ایجاد فضایی غمگین در در سالن ابن سینای شهر همدان شد.
سالن ابن سینای شهر همدان در این مسابقه پذیرای سه هزار تماشاگر مشتاق ورزش کشتی بود که از اقصی نقاط استان همدان برای تشویق و حمایت از تیم صنایع و معادن به این سالن آمدند.
پایان این مسابقه با صحنه های جالبی همچون اشک ریختن تماشاگران، اعتراض آنها به طهماسبی رییس کمیته داوران فدراسیون مبنی بر قضاوت داوران این مسابقه و در عین حال تشویق مکرر کشتی گیران عضو تیم صنایع همراه بود.
تیم کشتی صنایع و معادن همدان در حالی از این مسابقات حذف شد که سال گذشته نایب قهرمانی این رقابت ها را کسب کرد.
تاخیر در مشخص شدن اعتبار مورد نیاز برای حضور این تیم در لیگ برتر و در ادامه استفاده از برخی کشتی گیران درجه دو کشور باعث شد تا این تیم نتواند به آنچه که به عنوان هدف دنبال می کرد، دست یابد.
در بین کشتی گیران تیم صنایع همدان، میثم مصطفی جوکار، جعفر دلیری، پیمان محمدی ، بیژن چنگیزی فر و سهراب آتالای به مراتب نسبت به دیگر کشتی گیران عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند.
نکته جالب توجه انتقاد برخی از مربیان سازنده کشتی استان همدان نسبت به انتصاب مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک آتن در سمت سرمربیگری این تیم بود.
آنها اعتقاد داشتند که جوکار تجربه مربیگری ندارد و حذف تیم صنایع از لیگ برتر نیز ادعای آنها را به نوعی زبانزد عام کرد.
این در حالی بود که هیات کشتی استان همدان با حمایت قاطع از جوکار، بارها اعلام داشت که امسال مربیان جوان و آینده دار را در ترکیب تیم قرار می دهد.
تاخیر در پرداخت مطالبات فصل گذشته کشتی گیران صنایع نیز باعث به وجود آمدن بی اعتمادی در برخی کشتی گیران مطرح همدانی شد و در نهایت آنها در تیم گراد تهران عضویت یافتند.
این مساله باعث تنش های زیادی در کشتی استان همدان شد و برخی معتقد بودند که بی توجهی هیات کشتی باعث عزیمت کشتی گیرانی نظیر جمال میرزایی، سعید ابراهیمی و صادق گودرزی به تیم گراد شد.
هم اکنون مدیریت تیم گراد به عهده امیر عفراتی مدیر فصل گذشته تیم صنایع همدان است و اغلب کشتی گیران و دو مربی این تیم نیز همدانی هستند.
صعود گراد به مرحله نیمه نهایی بی شک مرهون همین کشتی گیران همدانی است که اکنون در این تیم خودنمایی می کنند.
این مساله حتی باعث گلایه مندی برخی متولیان ورزش استان شد و آنها معتقد بودند که تیم صنایع همدان به دلیل عضویت کشتی گیران دیگر استان ها پیشتر صنایع استان های دیگر است.
انتقادها از زمانی شروع شد که صنایع در همدان پیروزی خفیفی را مقابل نیروی زمینی در دور رفت به دست آورد و در مسابقه بعدی شکست سنگین شش بر یک را برابر گاز مازندران متحمل شد و در ادامه مقابل راه آهن مشهد نیز با همین نتیجه باخت .
این دو شکست سنگین و اتفاقات روی داده در مشهد باعث شد تا مسوولان تیم شعاع تصمیم گیری جوکار را محدود سازند و او در مسابقات دور برگشت کمتر بر روی صندلی کنار تشک مسابقه نشست.
نبود مهره های کلیدی در وزن های 55 و 120 کیلوگرم تیم صنایع و معادن نیز کادر فنی این تیم را بارها دچار مشکل کرد.
در وزن 55 کیلوگرم کادر فنی صنایع پنج کشتی گیر را مورد آزمایش قرار داد و در نهایت به دلیل نبود مهره مناسب، سهراب آتالای کشتی گیر روسی الاصل را از کشور ترکیه جذب کرد.
این کشتی گیر ترک تبار در پنج مسابقه خود با اقتدار به پیروزی رسید اما در دیدار پایانی مقابل حامد حدادی از راه آهن مشهد در کمال ناباوری ضربه فنی شد.
آتالای از سوی کادر فنی تیم صنایع مسوولیت کسب پیروزی مقابل حدادی با ضربه فنی کردن این کشتی گیر تیم راه آهن را داشت و همین مساله باعث استرس او و در نهایت شکست شد.
در وزن 120 کیلوگرم نیز آوردن رستم آقایف کشتی گیر ناآماده آذربایجان ضربه مهلکی به تیم صنایع همدان وارد ساخت و این تیم در حالی که می توانست گاز مازندران را در دور برگشت شکست دهد، باخت.
این تفکر اشتباه کادر فنی صنایع در استفاده از آقایف نا آماده یکی از دلایل عدم صعود این تیم به نیمه نهایی شد.
اگر آقایف کشتی پایانی مسابقه دو تیم را مقابل اشکان ازلی فر از گاز مازندران پیروز می شد، تیم صنایع با این برد که شب گذشته مقابل راه آهن کسب کرد به راحتی به دور نیمه نهایی صعود می کرد.
مصدومیت نابه هنگام کشتی گیرانی نظیر فریدون قنبری، بیژن چنگیزی فر، عرفان امیری، عباس بیگلربیگی نیز این تیم را دچار مشکلات فراوان کرد.
در مجموع تیم صنایع و معادن همدان با کسب هفت پیروزی و سه شکست و قرار گرفتن در رده سوم گروه (ب ) از حضور در مرحله نیمه نهایی بازماند.
صنایع در دور رفت متحمل شکست برابر تیم های گاز مازندران و راه آهن مشهد و در دور برگشت نیز بازهم به گاز مازندران مسابقه را واگذار کرد.
از بین کشتی گیران عضو این تیم میثم مصطفی جوکار، عباس بیگلربیگی، سعید رضایی، حمید کمروند و محمد احمدلو همدانی و مابقی کشتی گیران این تیم نیز از استان های همجوار بودند. ک/4 506/7520 /564 شماره 291 ساعت 14:02 تمام
۰ نفر