۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505471
T T
۰ نفر
10 تصفیه خانه فاضلاب توسط بخش خصوصی درخوزستان ساخته می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/12 اجتماعی.آب و فاضلاب.فاضلاب.تصفیه خانه اهواز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث 10 تصفیه خانه فاضلاب در سطح شهرهای این استان خبر داد.
محسن پویا شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در راستای تحقق اصل 44 و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی شرکت آبفا خوزستان اقدام به فراخوان از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب استان کرده است.
وی افزود: در همین راستا توافق اولیه با سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفته و مقرر شده حدود سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات این بخش به صنعت آب و فاضلاب استان وارد شده و طی سه سال بالغ بر 10 واحد تصفیه خانه فاضلاب در سطح شهرهای خوزستان احداث و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه ماهیت شرکت آبفا تولید و تامین آب شهرهای استان در هر شرایطی است خاطرنشان کرد: این شرکت در راه خدمات دهی، با معضلات متعددی از جمله خشکسالی، فرسودگی شبکه های توزیع، انشعابات غیر مجاز روبه رو است اما همه این عوامل نمی تواند ما را در تحقق اهداف خدمت رسانی متوقف سازد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از برنامه ریزی برای راه اندازی سیستم تله متری ( کنترل از راه دور) در تاسیسات همه شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت: سیستم تله متری این امکان را برای ما فراهم می کند که عملکرد تمامی بخش های مختلف تصفیه خانه ها را از طریق مانیتورینگ در محل ستاد رصد کنیم که مقدمات آن در دست تهیه است.
پویا، در ادامه فراهم شدن بستر برای اجرای طرح فاضلاب در شهرهای خوزستان را یادآور شد و گفت:در سفر دوم هیات دولت به استان مصوب شد که مطالعات اجرای طرح فاضلاب در تمامی شهرهای استان توسط شرکت آبفا انجام شود و در این زمینه تنها استانی هستیم که بستر را برای اجرای طرحهای فاضلاب تمامی شهرها فراهم کرده ایم.
وی همچنین با اشاره به خشکسالی و کمبود منابع آب بیان داشت: میزان ذخایرآب پشت سدها در تابستان امسال 5/3 میلیارد متر مکعب منفی بوده و هم اکنون این رقم به پنج میلیارد متر مکعب تراز منفی رسیده که این امر می طلبد با اقدامات پیشگیرانه جلوی بحران گرفته شود.
ک/ 3 648/640 شماره 485 ساعت 18:30 تمام
۰ نفر