۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7503427
T T
۰ نفر
نمایشگاه کتاب زمینه نشاط فرهنگی درجامعه را فراهم می کند ......................................................
شاهرود ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/11/87 داخلی.فرهنگی.کتاب.نمایشگاه.
برخی از شهروندان و مسوولان شاهرودی می گویند برگزاری نمایشگاههای کتاب علاوه بر فرهنگ سازی ،زمینه ایجاد نشاط فرهنگی واجتماعی در جامعه را فراهم می کند.
این افراد درحاشیه برپایی هفتمین کتاب استانی در شاهرود درگفت وگو با ایرنا افزودند:برگزاری نمایشگاه کتاب باعث تشویق مولفان ،نویسندگان و ناشران و زمینه اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی می شود.
معاون استانداری سمنان گفت:نمایشگاه کتاب عامل مهمی در راستای رشد علمی و فرهنگی این شهرستان محسوب می شود.
مجتبی رحیمی افزود: هر قدر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه توسعه دهیم ،جامعه بیشتر از نتایج آن بهره مند خواهد شد.
وی،هزینه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی درجامعه را ،سرمایه گذاری برای آینده دانست .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با اشاره به موفقیت برگزاری دو نمایشگاه قبلی در این شهرستان گفت: استقبال گسترده مردم ازاین نمایشگاهها بیانگر پتانسیل فرهنگی این شهرستان است.
عماد عبادی افزود: از آنجا که دسترسی به همه عناوین کتابهای چاپ شده در سراسر کشور در شهرستانها مقدور نیست برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا علاقمندان کتب مورد نظر خود را باتخفیف مناسب تهیه کنند.
یک دانشجو گفت:برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.
میثم سعدی افزود:نمایشگاه کتاب فرصت ارتباط وانس گرفتن با کتاب را فراهم می کند .
یک کارمند نیز تشویق جوانان و نوجوانان به کتابخوانی را از عوامل تاثیر گذار در رشد فرهنگی و توسعه جامعه ذکر کرد.
علی محمد سهرابی افزود: وزارت ارشاد وظیفه مهمی را در راستای حمایت از ناشران ، مولفان و نویسندگان فرهنگ مکتوب به عهده دارد.
وی گسترش کمی و کیفی انتشار کتاب ، ایجاد امکانات دسترسی شهرستانها به نشر روز، توجه به کتاب بعنوان نیاز سبد کالای خانواده و ایجاد احساس نیاز در مردم به کتابخوانی را از وظایف ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی ذکر کرد.
حسن مولایی یکی دیگر ازشهروندان شاهرود گفت: در شاهرود برغم وجود چندین دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حدود 20 هزار دانشجو و طلبه تعداد کتابفروشی دراین شهر پاسخگوی نیازنیست .
در سومین نمایشگاه کتاب شاهرود که از روز گذشته به مدت یک هفته در ورزشگاه شهید اکبری این شهر آغاز شد 250 ناشر کشوری و استانی بالغ بر 36 هزار جلد عنوان کتاب را در 140 غرفه و در فضایی به وسعت 3500 متر مربع عرضه کرده اند.
دردومین نمایشگاه کتاب که درسال 1384 در شاهرود برگزار شد تعداد 145 هزار بازدیدکننده ، یک میلیارد و 700 میلیون ریال،کتاب ازاین نمایشگاه خریداری کردند.ک/4 506/625/1600/ شماره 136 ساعت 11:34 تمام
۰ نفر