۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7492842
T T
۰ نفر

همایش عاشوراییان در خوی برگزار شد

۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7492842
همایش عاشوراییان در خوی برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/10 اجتماعی.محرم 87.همایش ها.عاشوراییان خوی، ارومیه - همایش بزرگ عاشوراییان، روزسه شنبه، با حضور بیش از 800 نفر از روحانیون، مداحان اهل بیت (ع)، روسای هیاتهای مذهبی و اعضای شورای هیاتهای مذهبی خوی در این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه خوی دراین مراسم گفت: زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا، زنده نگهداشتن فرهنگ و همه آیینهاست.
حجت الاسلام سید رضی شکوری، با تشریح اهداف عزاداری ایام محرم افزود: فلسفه قیام عاشورا، احیای دین و هدف اساسی عزاداریهای حسینی و حفظ و نگهداری نهضت حسینی است.
وی، با اشاره به توطئه های استکبار جهانی برای مخدوش کردن چهره تابناک نهضت عاشورا گفت: دشمن امروز با آگاهی از قدرت حقیقی مجالس عزاداری و نقش سازنده بزرگداشت خاندان نبی (ص ) در تلاش است با افزودن خرافات و حرکت های افراطی به این مراسم معنوی، بعد خرافی گرایی بدهد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوی نیز، در این مراسم از تشکیل 50 هیات مذهبی جدید خبر داد و گفت: با تشکیل این تعداد هیات مذهبی، تعداد هیاتهای مذهبی این شهرستان به 370 هیات افزایش یافت.
حجت الاسلام غلامحسین معصومی، همچنین از تشکیل 25 هیات مذهبی خواهران و 10 هیات مذهبی دانش آموزان در سال جاری دراین شهرستان خبر داد و گفت: برای تبیین اهداف قیام عاشورا درماه محرم 200 روحانی اعزامی از قم و بومی به مناطق روستایی و شهرهای شهرستان خوی اعزام شده اند.
7128/581/587 شماره 244 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر