۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7483571
T T
۰ نفر
جویندگان کار و آموزشگاههای غیرمجاز درغرب استان تهران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/16 اقتصاد.کار.فنی و حرفه ای.آموزشگاه کرج - جمعیت فراوان جویندگان کار و لزوم داشتن مهارت و تخصص در بازار کار موجب شده شمار متقاضیان راه اندازی آموزشگاههای فنی وحرفه ای در کشور و از جمله کرج روز به روز بیشتر شود.
به گفته دست اندرکاران، با توجه به اینکه راه اندازی آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای اکنون یکی از کارهای سودآور بشمارمی رود برخی افراد فرصت طلب بدون هماهنگی با مراجع ذیصلاح اقدام به راه اندازی اینگونه موسسه های آموزشی می کنند که مشکلاتی را ایجاد کرده است.
کیفیت پایین آموزشی، مدرسان ناآگاه، صدور گواهینامه فاقد اعتبار و هدر رفتن وقت و هزینه کارآموزان، نمونه ای از این مشکلات است که برخی صاحبان آموزشگاههای غیرمجاز با تبلیغات فراوان برای متقاضیان خود بوجود آورده اند.
هرچند در این میان کارآموزان وهنرجویان نقش موثری در شناخت آموزشگاهها و خدمات مطلوب مورد نیاز خود دارند اما همواره ناآگاهی این افراد موجب بروز اینگونه مشکلات و زمینه سودجویی صاحبان برخی آموزشگاهها را فراهم کرده است.
خبرنگار ایرنا شیوه های شناخت آموزشگاههای مجاز از غیرمجاز را از یک مسوول جویا شد که معاون فنی و آموزشی سازمان آموزش فنی وحرفه ای غرب استان تهران گفت: شهروندان به راحتی می توانند آموزشگاههای مجاز را از آموزشگاههای غیرمجاز تشخیص دهند.
امیرسعید مصباح افزود:هرچند کارشناسان سازمان فنی وحرفه ای به طور مستمر بر فعالیت آموزشگاههای آزاد نظارت دارند اما از ساده ترین راههای شناسایی آموزشگاههای مجاز از غیرمجاز، توجه و دقت نظر شهروندان به تابلوهای آموزشگاههاست.
وی خاطرنشان کرد: نام رشته، سال تاسیس وعبارت دارای مجوز ازسازمان آموزش فنی و حرفه ای حتما باید روی تابلو قید شده باشد.
مصباح گفت: رویت پروانه تاسیس آموزشگاه، مشخصات دارنده مجوز و مدت اعتبار و رشته هایی که باید در آن زمینه فعالیت کنند نیز از مواردی است که شهروندان باید به آن توجه داشته و این حق طبیعی مراجعان به آموزشگاههای آزاد است.
وی ادامه داد: همچنین شهروندان می توانند اطلاعات مربوط به مجاز بودن فعالیت آموزشگاهها را از طریق سازمان فنی وحرفه ای پیگیری کنند.
مصباح یادآور شد: شهروندان غرب استان تهران درصورت مشاهده تخلف و یا کسب اطلاعات مربوط به آموزشگاههای آزاد این منطقه از جمله رشته های موجود، نشانی و شماره تماس مراکز مجاز با شماره تلفن 167 و 4428036-0261 تماس بگیرند.
اکنون 886 آموزشگاه آزاد در منطقه غرب استان تهران فعال است که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 25 هزار نفر را در این منطقه در رشته های فنی آموزش دیده اند.
سازمان آموزش فنی وحرفه ای غرب استان تهران شهرستانهای کرج، شهریار، رباط کریم ، ساوجبلاغ و نظرآباد را تحت پوشش دارد.ک /4 561/7419/ 684 شماره 182 ساعت 12:46 تمام
۰ نفر