۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7461425
T T
۰ نفر

توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم :

۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7461425
توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم : لوح فشرده چند رسانه ای حافظ در دست تولید است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/20 فرهنگی.نرم افزار.حافظ لوح فشرده چند رسانه ای حافظ شامل بیش از پنج هزار بیت از معتبرترین نسخ موجود به همت محققان وپژوهشگران مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم در دست تولید است .
متکفل پروژه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، هدف از تولید این نرم افزار را گردآوری وتولید جامع ترین لوح فشره چند رسانه ای شامل کلیه اشعار وابیات شاعر پرآوازه ایران حافظ عنوان کرد.
حجت الاسلام سید مسعود میرسالاری افزود: دراین نرم افزار از پنج هزار بیت شعر، 18شرح به صورت مکتوب و207 عنوان صوت، قرائت وشرح گویا باهنرمندی 15 نفر ازگویندگان زبده صدا وسیما استفاده شده است.
وی به بخش های مختلف این نرم افزار اشاره کرد وگفت: قرائت کامل ابیات ، شرح گویای ابیات ، فرهنک نامه واژگان ، کتاب شناسی، عکس وفیلم ، فهرست موضوعی استخراج شده از ابیات حافظ بخش های مختلف این نرم افزار راتشکیل می دهد.
میرسالاری گفت : این نرم افزار تک زبانه است و ترجمه متون موجود در آن به زبان های فرانسه، انگلیسی، روسی، ترکی، تاجیکی، عربی بزودی ارائه خواهد شد.
وی نگارخانه فیلم و عکس را از بخش های منحصر به فرد این لوح فشرده عنوان کرد و اظهارداشت : در این بخش با توجه به اینکه بیش از 15 ساعت صدا بکار برده شده است ، بیش از یک هزار فیلم و عکس موجود می باشد.
میرسالاری عرضه انبوه این نرم افزار را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال آینده دانست .ک/3 7405/536 شماره 357 ساعت 15:52 تمام
۰ نفر