۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7461362
T T
۰ نفر
رییس مجلس شورای اسلامی:مجلس برای اعتلای ایران اسلامی در کنار دولت است ...................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/7/87 داخلی.اجتماعی.مجلس.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هشتم ازلوایح توسعه ساز حمایت می کند گفت: همه ما برای هدف مهمتر که اعتلای ایران اسلامی است در کنار هم هستیم و دولت و مجلس نیز در این راستا تعامل سازنده و تاثیر گذار دارند.
دکتر علی لاریجانی روز شنبه در پایان سفر خود به استان فارس درگفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود: ما در جهت سند توسعه و چشم انداز توسعه کشوربا دولت تعامل داریم دولت در این زمینه اگر بخواهد گامی بردارد که به نفع مردم باشد قطعا مورد حمایت مجلس هشتم است.
وی افزود: اما در صورتی که دولت بخواهد اقدامی کند که منافع مردم در آن لحاظ نشده باشد و در راهی باشد که به نفع مردم نباشد ما از وظیفه نظارتی آن را نقد می کنیم و توضیح می خواهیم.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بر این اختلافی بین دولت و مجلس نیست و اگر هم باشد اختلاف تخصصی و محتوایی است و اختلاف فردی و سلیقه ای نیست.
لاریجانی بیان کرد:فرصت نمایندگان مردم وفرصت امور دیوانی کشور باید صرف حل مشکلات مردم باشدکه دراین صورت همه نمایندگان مجلس از دولت حمایت می کنند و همراه دولت خواهند بود.
وی با بیان اینکه استراتژی مجلس هشتم پرهیز از ورود به اختلافات و توجه به چشم انداز توسعه است گفت: رهبر معظم انقلاب چشم انداز را ترسیم نمودند و در این راه ما نیز گام بر می داریم.
وی اضافه کرد: اما اگر امری جزء مسایل توسعه کشور نیست، نباید انتظار داشت که مجلس آن را همراهی کند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت:ما اختلاف مبنایی با دولت نداریم اما در برخی از پیشنهادها، با دولت نظر متفاوت داریم.
وی افزود: از جمله مواردی که ما با دولت در آن نظر متفاوت داریم این بود که دولت برای بانک ها لایحه ای ارائه داد که 15 هزار میلیارد تومان از صندوق برداشت کند، این باعث رشد نقدینگی می شود وتورم زا است این اختلاف نظر کارشناسی مجلس و دولت است که ما از آن استقبال می کنیم.
لاریجانی افزود: در صحن مجلس و در کمیسیون ها مسایلی است که تخصصی است و جنبه کارشناسی دارد ، جنس نظرات جنس کارشناسی است چه اصولگرا چه اصلاح طلب به نظر کارشناسی فکر می کنیم.
اجرای اصل 44 قانون اساسی .................... .....
رییس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی هم گفت: ما اجرای اصل 44 را پیگیری می کنیم.
وی افزود: برخی از مدیران تمایل دارند اموال دولت را نگه دارند و سراغ توزیع یاواگذای آن نمی روند این پیگیری می خواهد که مدیران هم فهم مشترک پیدا کنند و اجرای اصل را شتاب بدهند.
وی گفت: توسعه خصوصی سازی و کم شدن بار دولت با اجرای این اصل راه جدید است،نه اینکه اموال دولتی از دست عده ای ازمدیران به دست عده ای دیگر برود، اجرای اصل 44 راه جدید در اقتصاد و خصوصی سازی است.
افزایش سفرهای استانی رییس مجلس ...............................
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گاه مجالی باشد سفرهای استانی خواهد داشت گفت: تعداد زیادی از نمایندگان خواستار این سفرها هستند که ما مسایل راببینیم واین سفرهابرای کمک به مدیران اجرایی کشور انجام می شود و سیاسی نیست.
لاریجانی ادامه داد : البته کار مجلس هم زیاد و گسترده است اما هر وقت مجالی شود به استان ها سفر می کنیم و سفر بیشتر جنبه آشنایی با مناطق و حل مشکلات دارد.
مالیات بر ارزش افزوده ....................
لاریجانی درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت : مالیات بر ارزش افزوده از قوانین خوب است اما نگرانی هایی بوجود آورده،این مالیات جدیدی نیست که بخواهد موجب نگرانی شود.با این قانون برخی از مالیاتها حتی کاسته می شود اما تبیین آن احتیاج به زمان داشت، بخش های صنعتی و بازار اضطراب پیدا کردند، تصور نادرست داشتند، این مالیات جدیدی نیست و باید نظامند شود، رییس جمهوری هم موافقت کرد که در این زمینه تمهیدات اندیشیده شود تا نگرانی نباشد و فعلا اجرای آن متوقف است.
مدرک تحصیلی کردان و عملکرد مجلس .................................
لاریجانی در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران درباره مدرک تحصیلی وزیر کشور گفت: درباره مدرک تحصیلی آقای کردان اینطور نیست که ایشان مدرکش را جعل کرده باشد، ایشان مدرکی جعل نکرده، در این میان واسطه ای وجود داشته است که او این کار را انجام داده است.این موارد نباید خلط شود و حق آقای کردان هم نباید ضایع شود، مجلس در این رابطه وظیفه خود را انجام داده نظر خود را هم اعلام کرده است ، ادامه کار با دیگران است آنها باید کار خود را انجام دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای وزارت اصلا بحث داشتن یا نداشتن دکترا مطرح نیست، الان هم کسی نمی گوید آقای کردان چرادکترا نداری، اشکالی که وارد شده این است که ایشان از اول چرا این حرف را زده است ، ممکن است کسی دکترا داشته باشد وزیر هم نشود ممکن است کسی هم دکترا نداشته باشد و وزیر هم بشود.
توسعه استان فارس و لزوم پیگیری نمایندگان .......................................
رییس مجلس شورای اسلامی سفر خود به استان فارس را هم در راستای حل مسایل و مشکلات این استان توصیف کرد و گفت : توسعه استان فارس در بخش های مختلف مطرح است در این سفربازدیدهای خوب داشتیم با صنعتگران و کارآفرینان و دانشجویان ،هر کدام از این بخش ها مسایل و مشکلاتی دارند که امید است با پیگیری نمایندگان فارس در مجلس بتوانیم توسعه قابل توجه و چشمگیر برای استان فارس فراهم کنیم.
بافت فرسوده شهری در شیراز به ویژه بافت اطراف حرم حضرت شاهچراغ (ع) از جمله مناطقی است که نیار به ساماندهی دارد و در این زمینه نمایندگان مجلس باید پیگیری نمایند.
گسترش فضای اطراف حافظیه شیراز هم از جمله موارد ضروری است که نیاز به پیگیری دارد تا محیط اطراف آرامگاه حافظ شیراز را متحول کند.
استان فارس از خشکسالی شدید اثرات سوء گرفته است امسال چهار هزار و 500 میلیارد تومان برای جبران زیانهای خشکسالی اختصاص یافته که امید ست با اختصاص بخشی از این به استان فارس قسمتی از مشکلات این استان حل شود.
رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه در پایان سفر سه روزه به استان فارس شیراز را به مقصد تهران ترک کرد.ک/3 677/675 شماره 293 ساعت 14:40 تمام
۰ نفر