۷ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7456988
T T
۰ نفر
بندر شهید رجایی سومین بندر کانتینری منطقه خلیج فارس اعلام شد ...........................................................
بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/7/87 داخلی.اقتصادی.بندر.خلیج فارس.
مسوول روابط عمومی شرکت تایدواتر منطقه هرمزگان گفت: بر اساس گزارش مجله معتبر بین المللی Management Container ،بندرشهید رجایی بعنوان سومین بندر مهم در خلیج فارس به لحاظ بیشترین عملیات کانتینری پس از جبل علی و خورفکان امارات عربی متحده معرفی شده است.
محمد معینی در گفت و گو با ایرنا و با اعلام این مطلب افزود: آمار انجام بیشترین عملیات کانتینری در داخل محدوده خلیج فارس پس ازبندر جبل علی و خورفکان امارات عربی متحده در اختیار بندرعباس ( ترمینال کانتینربندر شهید رجایی ) قرار دارد که راهبری آن بر عهده شرکت تایدواتر خاورمیانه زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی است.
وی گفت:بر اساس این گزارش این بندر توانسته در سال گذشته با انجام یک میلیون و723 هزار تی ای یو عملیات کانتینری و کسب رکورد 23 درصد رشد، جایگاه جهانی خود را با چهارپله ترقی به رتبه 68 دنیا برساند.
معینی گفت:این رتبه نتیجه افتتاح فاز اول ترمینال دو کانتینری بندر شهیدرجایی در سال جاری ، و افزوده شدن 850 متر اسکله با عمق 17 متر، 67 هکتارمحوطه، هشت دستگاه گنتری کرین سوپرپست پاناماکس، 14 دستگاه ترانس تینر و40 دستگاه ترمینال تراکتور به ظرفیت این بندر می باشد.
وی ادامه داد: ظرفیت سالانه عملیات کانتینری این بندر به بیش از 3/3 میلیون تی ای یو رسیده که شرکت تایدواتر خاورمیانه به منظور ایجاد تیمی نیرومند برای راهبری و بازاریابی مشترک جهت بالفعل کردن ظرفیت های موجود در ترمینال 2 کانتینری بندر شهیدرجایی اقدام به انعقاد قرارداد پنج ساله با شرکت سنگاپوری OPM نموده است.
وی گفت: قطعا با افتتاح فاز دوم ترمینال کانتینری شماره2بندر شهیدرجایی که سه میلیون دیگر به ظرفیت سالانه عملیات کانتینری این بندرافزوده می شود.
وی مشخصات این فاز را شامل 2020 متر اسکله با عمق 16 متر و 73 هکتار محوطه، 18 دستگاه گنتری کرین پست پاناماکس و 45 دستگاه ترانس تینر و سایر تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز می باشد که با این اقدام بندر شهیدرجایی ظرفیت انجام 6/3 میلیون تی ای یو عملیات کانتینری در سال را پیدا خواهد کرد.
وی افزود: این فرصت خوبی برای بندرعباس خواهد بود تا بتواند جایگاه خود را به عنوان یک دروازه اصلی برای کانتینرهای وارداتی و صادراتی ایران و همچنین ترانشیپ و ترانزیت کانتینر به کشورهای همسایه تثبیت کند. ک/3 667/675 شماره 389 ساعت 16:49 تمام
۰ نفر