۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442457
T T
۰ نفر
مسجد محور اصلی تقویت حیات سیاسی و اجتماعی اسلام است ..................................................
ساوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/87 داخلی.فرهنگی.مناسبتها.هفته.مسجد.
مسجد مکانی مقدس و محور اصلی تقویت حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسـلام است واین اماکن مقدس با اهداف و وظایف خاصی شکل گرفته و در طول تاریخ اثر گذار بوده است.
مساجد کانون های مهر، محبت، همدلی، همبستگی و وحدت بوده و پایگاههای حضور همه روزه مسلمانان برای بپا داشتن مهم ترین فریضه دینی است.
در بعد معنویت نیزمساجد یکی از پایدارترین و قدیمی ترین تجلی گاه پالایـش روحی و روانی محسوب می شود.
نمانیده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک خواستـار جلوگیری از موازی کاری و مشخص شدن متولی خاص در امور مسجد شد.
آیت الله " احمد محسنی گرکانی " افـزود: مسجد در اسـلام از جایگاه والایی برخوردار است که کارکرد آن باید احیا و تقویت شود.
وی گفت: هدف اصلی از برگزاری برنامه های هفته جهانی مساجد وفعالیت در عرصه مسجد بایدبه افزایش حضور مردم به ویژه جوانان در این اماکن الهی باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز افزود: تـوجه به مسجد در اولویت برنامه های پیامبر اعظم (ص ) و امامان معصوم (ع) بود.
حجت الاسلام "احمد رضائیان" گفت: مسجد محور حفظ و تقویت اتحاد ملی است که باید این مهم امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: حضور در مسجد و نماز جماعت نمادی از قدرت جهان اسلام است که دشمن همواره از آن هراس دارد.
وی افزود: حضور جوانان در مساجد موجب آشنایی بیشتر آنان با مسایل اسلامی و قرآنی می شود.
دبیر ستاد برگزاری هفته جهانی مسجد در استان مرکزی گفـت: پررنگی و رونق مساجد و حضـور گسترده مردم دراین اماکن الهی موجب افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه می شود.
" محمد علی صالحی " افزود: مسجد در اسـلام از جایگاه والایی برخوردار است که کارکرد آن باید احیا و تقویت شود.
وی گفت: روز جهانی ازسوی سازمان کنفراس اسلامی نامگذاری شد که بـه واسطه اهمیت آن تبدیل به هفته شد.
وی افزود: بهترین سنگر مبارزه باانحرافات و ناهنجاریهای فکری، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی وحتی سیاسی که سلامت اخلاقی و روانی جامعه راتهدیدمی کند مسجد است.
وی اضافه کرد: جامعه اسلامی یک جامعه پویا ودرحال حرکت به سوی تحقق ارزشهای اسلامی است و پیوسته درحال نبرد بامظاهر کفر و شرک و نفاق به سر می برد.
وی گفت: اقامه نماز جماعت و حضور امت اسلامی در مسجد نمود ایمان، وحدت و همبستگی است واین حضور عامل مهمی درکاهش جرم، گناه و جنایت است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز افزود: مسجد درتبلیغ،ترویج وگسترش ارزشهای اخلاقی، معنوی، اجتماعی، ایثار و فداکاری نقش بسزایی دارد.
باعث می شود مشکلات این اماکن الهی زودتر برطرف شود.
حجت الاسلام " عیسی ساجدی فر " گفت: مسجد بهترین مکان برای تقویت ارتباطات سالم و اثرگذاراجتماعی است که امام راحل از آن به عنوان سنگر یاد کرده اند.
وی گفت: این اماکن الهی درپیروزی انقلاب و تداوم آن به ویژه در دوران دفاع مقدس بسیـار برجسته است بنابراین برای خنثی کردن توطئه های دشمنان در جبهه فرهنی نیز باید به مساجد توجه بیشتری کرد.
وی افزود: برای عمران و آبادانی مساجد باید از مردم کمک گرفت چون در این صورت شاهد تردد بیشتری به این اماکن الهی خواهیم بود.ک/4 517/557 شماره 011 ساعت 08:52 تمام
۰ نفر