۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7427391
T T
۰ نفر
معاون رییس جمهوری: 70 شهرک صنعتی کشور، تصفیه خانه فاضلاب دارند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 داخلی.اجتماعی.محیط زیست.تصفیه خانه فاضلاب معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هم اکنون 70 شهرک صنعتی کشور دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند.
به گزارش ایرنا، فاطمه واعظ جوادی پنجشنبه شب در حاشیه بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که در سال 83 و اوایل سال 84 شمار شهرکهای صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب در کشور 34 مورد بود.
وی اظهار داشت: این اقدام مهم با همت دولت و خود صنعتکاران در راستای مصوبات استانی اجرا شده است.
به گفته وی، در استان اصفهان نیز برای 10 شهرک صنعتی احداث تصفیه خانه فاضلاب اولویت بندی شده است که امروز شاهد بهره برداری از یکی ازآنها هستیم.
وی یادآور شد: تا پایان سال جاری دو تصفیه خانه دیگر در استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان برنامه تمامی 10 واحد به بهره برداری خواهند رسید.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به کاهش نزولات جوی، احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهرکهای صنعتی را اقدامی مثبت و ارزشمند دانست و تصریح کرد: تاثیرات کاهش باران سالهای اخیر بویژه سال گذشته موجب کم آبی و خشکسالی شده است.
دکتر واعظ جوادی، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب را با توجه به اینکه کشور نیاز به مدیریت بهینه آب دارد، کاری بسیاری مهم در کشور ارزیابی کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی باعث بازیافت و چرخش دوباره آب می شود.
ک/3 562/554/508 شماره 021 ساعت 10:45 تمام
۰ نفر