۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7407129
T T
۰ نفر
دو طرح نیمه صنعتی در پارک علم و فناوری خراسان افتتاح شد .......................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/02/87 داخلی.علمی.جامعه اطلاعاتی.پارک.
دو طرح نیمه صنعتی"طراحی و ساخت سیستم های انتقال مواد با رویکرد اتوماسیون" و طرح "تکثیر گیاهان به روش کشت بافت" روز دوشنبه در پارک علم و فناوری خراسان به بهره برداری رسید.
رییس پارک علم و فناوری خراسان در مراسم افتتاح این طرحها گفت: طرح "طراحی وساخت سیستم های انتقال مواد با رویکرد اتوماسیون" برای خطوط کیک، کلوچه و حلوا شکری کارخانه ها انجام شده و از طریق این طرح اپراتور از خطوط صنایع غذایی حذف می شود و بحث بهداشتی این صنایع کامل می شود.
دکتر سید حسن علم الهدایی افزود:در طرح تکثیر گیاهان به روش کشت بافت، گیاهان اولیه و بدون بیماری (ویروس ) تولید می شود.
وی افزود:این طرح در آزمایشگاهی به مساحت 155متر مربع و گلخانه مکانیزه به مساحت 579 مترمربع به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت:حمایت های مالی و صنعتی یکی از ماموریت های اصلی پارکهای علم و فناوری در کشور است.
دکتر علم الهدایی افزود: بسته حمایتی ما شامل حمایت مالی، وام بدون کارمزد، حمایت مشاوره ای حقوقی و علمی و واگذاری زمین می باشد.
وی با اشاره به واگذاری زمین های 33 ساله به موسسات فناور در قالب بسته حمایتی ،گفت: طی برنامه ریزی انجام شده برای سال جاری آماده ایم به 9 موسسه فناور در زمینی به مساحت چهار هزار و 35 متر مربع در قالب زمینهای اجاره ای 33 ساله زمین واگذار کنیم.
وی افزود: ما این زمینهای 33 ساله را با اجاره ای ماهانه 150 تومان به موسسات فناور واگذار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانش باید تولید شود تا خریداری شود،افزود: موسسات فناور برای تبدیل ایده به ثروت باید ایده خود را به طرح نیمه صنعتی تبدیل کنند تا بتوانند دانش آن را به شرکت های بزرگ بفروشند.
وی با بیان اینکه طی برنامه ریزی انجام شده برای امسال، ما آمادگی داریم به 38 مخترع حمایت های مالی کنیم، گفت: هر کسی که یک ایده فناورانه داشته باشد ما از آن فرد حمایت می کنیم.
پارک علم و فناوری خراسان از سال 1381 فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون حدود 100 موسسه فناور در مساحتی بالغ 360 هزار متر مربع در این پارک مستقر هستند.ک/2 7500/663/589/659 شماره 226 ساعت 13:29 تمام
۰ نفر