۲۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7396608
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبی پیشرفت نظامی ایران را برای استکبار بهت آور دانست .....................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/01/87 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.روز ارتش.
استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز پیشرفت نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی را مبهوت کرده است.
سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در بیرجند به مناسبت گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: دستیابی به ساز و برگ نظامی پیشرفته از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی است.
وی همچنین کسب توفیقات علمی و دستیابی به انرژی صلحآمیز هسته ای را مرهون پشتیبانی ملت از دولتمردان و سخت کوشیها و ایستادگی آنان در برابر ناملایمات دانست.
او گفت: در دهه سوم انقلاب فشارهای سنگینی برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی از سوی استکبار جهانی علیه ایران آغاز شد.
وی افزود: آنچه موجب شد که دهه سوم انقلاب اسلامی را با موفقیت پشت سر بگذاریم اتحاد، انسجام، حق طلبی، بیداری ملت و هدایت امامگونه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بود.
او با بیان اینکه ایستادگی رییس جمهور در برابر استکبار، ستودنی است گفت: رییس جمهور ما با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و یاری خداوند، در مجامع بین المللی محکم ایستاد و از انرژی هسته ای به عنوان حق مسلم ملت ایران دفاع کرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: رییس جمهور ما امنیت ملی و اقتدار سیاسی را با تمایلات حزبی و گروهی هیچ جناحی معامله نکرد و سختیهای تورم، تحریم و قطعنامه های پیاپی را به جان خرید تا ایران اسلامی پایدار بماند.
وی افزود: رییس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و پشتوانه مردم توانست حقوق مسلم مردم ایران و جهان اسلام را از حلقوم استکبار جهانی بیرون بکشد و به یاوه گویی بوش پاسخ محکم و درخور شان جمهوری اسلامی بدهد.
او با بیان اینکه ارتش ما امروز دارای پشتوانه ملی و مذهبی است گفت: ارتش با اتکا به خداوند به منابع غنی انسانی دست یافته و انسانهای وارسته و شایسته ای را تربیت کرده است.
به گزارش ایرنا فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و یادآور حماسه آفرینی های نیروی زمینی است.
سرهنگ علی جهانشاهی افزود: ارتش جمهوری اسلامی امروز از مقتدرترین ارتش های جهان است.
وی ساخت هواپیما، ناوچه، توپ، سیستمهای پدافند و رادارهای مهم و سایر نیازمندهای نظامی را بدون وابستگی به سایر کشورها ازجمله دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی برشمرد.
در این مراسم یگانهای نمونه پیاده و موتوری مرکز آموزش 04 ارتش و سایر نیروی مسلح مستقر در خراسان جنوبی در بیرجند از مقابل جایگاه رژه رفتند.
ک/2 665/664/660 شماره 283 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر