۲۷ دی ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 7346923
T T
۰ نفر
ابوترابی فرد: حرکت شهید نواب صفوی در عصر سکوت فریادی ماندگار خلق کرد # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/10/27 سیاسی.ابوترابی.نواب صفوی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمترین و کلیدی ترین ویژگی برجسته شخصیت شهید نواب صفوی و یارانش را دین باوری و دینداری خواند و حرکت شهید نواب صفوی در عصر سکوت فریادی ماندگار و حرکتی پرشتاب خلق کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه یکشنبه در پنجاه و پنجمین بزرگداشت سالگرد شهید نواب صفوی که در مسجد امام حسین (ع) تهران برگزار شد، به ویژگی های بازر جمعیت فداییان اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین و کلیدی ترین ویژگی برجسته شخصیت شهید نواب صفوی و یارانش دین باوری و دینداری بود. نایب رییس اول مجلس در این مراسم که یاران شهید نواب صفوی از جمله لواسانی، شبیری، چراغعلی و عبدخدایی حضور داشتند،گفت: نواب صفوی تجسم خارجی اخلاق اسلامی، تعبد به اوامر و دستورات دین و رعایت احکام و موازین شرعی بود. ابوترابی فرد اضافه کرد: پشتوانه این اعتقاد ایمان راسخ و عمل صالح و اخلاقی برآمده از دین بود. نایب رییس اول مجلس گفت: آیت الله خزعلی که آن زمان یک نوجوان روحانی بود ، می فرمایند، شهید نواب صفوی تمام انگیزه و هدفش دین بود و تا آن زمان کسی را متدین تر از او ندیده بودم. ابوترابی فرد به اعدام شهید سیدحسین امامی اشاره کرد و افزود: زمانی که سیدحسین امامی را نزدیک چوبه دار بردند گفت که دستمالم را از جیبم بیرون آورید و با این دستمال اعدامم کنید چرا که طناب شما آلوده و پاک نیست و می خواهم با دستمال حلال و پاک به افتخار شهادت نائل شوم. نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: انسانی که قیامت و حقیقت آخرت را یافته و دلباخته لقاء الله است ، اینگونه با شهامت قدم برمی دارد. وی تصریح کرد: امام راحل که بنیانگذار انقلاب اسلامی بود ، فرمودند که برای یک بار در عمرم گرفتار ترس نشدم و این ثمره اعتقاد و ایمان به حضرت حق است. عضو هیات رییسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش به مقاومت لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مقاومت لبنان با این اندیشه و قدرت در مقابل رژیم اشغالگر اسراییل ایستاده است. ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: فداییان اسلام باور داشتند که اسلام مکتب جامع و فراگیر و دارای برنامه اجتماعی ، سیاسی و... است و دارای نفوذی برای اداره زندگی بشر در سراسر کره خاکی است. ابوترابی فرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد فداییان اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند که فداییان اسلام طراح و خالق حکومت اسلامی بودند. عضو هیات رییسه مجلس به نکته برجسته دیگری از فداییان اسلام اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی فداییان اسلام وحدت کلیدی بین ملل اسلامی بود. وی به مسافرت های شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: مسافرت های شهید نواب صفوی به کشورهای اسلامی از جمله مصر به عنوان یکی از قطب های اسلام و ملاقات او با چهره های شاخص از جامعه اهل سنت بیانگر وحدت ملل اسلام بود. ابوترابی فرد بابیان اینکه دین هر کجا که حضور پیدا کند دانش و علم نیز همراه و آمیخته با آن است، تصریح کرد:حرکت شهید نواب صفوی و یارانش در جهت مبارزه با استبداد و استعمار بود و در خاورمیانه نیز در جهت مبارزه با شاه و سقوط رژیم مستبد وابسته شاهنشاهی و مبارزه با رژیم اسراییل بود.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز جهان اسلام با تمام وجود شعار مرک بر اسراییل را سر می دهد و در فلسطین این اسلام است که با اسراییل در حال مبارزه و جنک است نه عرب. ابوترابی فرد تاکید کرد: کسانی که مسئولیت دارند باید در جهت زنده نگه داشتن اسلام پیشگام باشند و در نظام اسلامی عادل باشند و در این راه حرکت و تلاش کنند. وی به نقش منتقدین اشاره کرد و گفت:اگر منتقدینی عاقل و خردورز داشته باشیم در جهت اقتدار نظام حرکت و در پرتو نظامی مقتدر ، ثبات سیاسی و اوج مردم سالاری می توانند کاستی ها و ضعف ها را دیده و برای اصلاح آنها تلاش کنند. نایب اول رییس مجلس گفت: اگر فداییان اسلام امروز در کشور حضور نداشتند این انقلاب در بالاترین سطح خود نبود. سیام/ 1965 / شبک
۰ نفر