همایش دستاوردهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه مدیریت شهری برگزار می شود
۱۹ بهمن ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر:
7302875
همایش دستاوردهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه مدیریت شهری برگزار می شود
#
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/11/19
اجتماعی.شهری.اصلاح الگوی مصرف.همایش
رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران از برپایی نخستین همایش دستاوردهای
اصلاح الگوی مصرف در حوزه مدیریت شهری در روزهای سوم و چهارم اسفند ماه
سال جاری در تهران خبر داد.
محمدجواد مهدوی نژاد ، دبیر این همایش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:
با نامگذاری سال 88 با عنوان سال اصلاح الگوی مصرف، برنامه های فراگیری در
نقاط مختلف شهر تهران آغاز شد و شهرداری، فعالیت های گسترده ای را با
هدف ارتقا بهره برداری از منابع و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات
موجود در حوزه مدیریت شهری سازماندهی کرده است.
به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران افزود:
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ترویج روحیه قناعت و ساده زیستی با
رویکرد اصلاح الگوی مصرف را سرلوحه فعالیت های خود در سال جاری قرار داد.
مهدوی نژاد اضافه کرد: پژوهش های صورت گرفته در دفتر مطالعات فرهنگی شهر
تهران بهترین روش فرهنک سازی برای اصلاح الگوی مصرف است.
وی گفت: دستاوردهای حاصل از همایش کاربردی کردن اصلاح الگوی مصرف در عرصه
برنامه ها، خدمات و محصولات فرهنگی هنری که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار
شد، گویای آن بود که تنها در شرایطی می توان به نهادینه شدن روحیه قناعت
و ساده زیستی در میان شهروندان خوش بین بود که الگوهای صحیحی به آنها
عرضه شود.
رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران خاطر نشان کرد: به همین منظور برنامه
های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری با محوریت یک آسمان رحمت بر
سفره قناعت برنامه ریزی شد.
وی با اشاره به ارایه برنامه جدید از سوی دفتر مطالعات فرهنگی شهر تهران
درباره مفهوم اصلاح الگوی مصرف، تصریح کرد: این پیشنهاد با استقبال شورای
عالی اصلاح الگوی مصرف شهرداری تهران و تمامی مراکز پژوهشی فعال در عرصه
مدیریت شهری همراه شد که نتیجه آن برگزاری همایش یاد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، قائم مقام برنامه ریزی توسعه سازمان فرهنگی هنری
نیز در این نشست خبری گفت: این سازمان به عنوان سازمانی فعال در حوزه
شهروندی، مهمترین هدف خود را در سال گذشته ، اصلاح و ارتقای سطح زندگی
شهروندان قرار داد.
دین پرست افزود: نهادها و دستگاه های عمومی به عنوان مصرف کننده بزرک
محسوب می شوند که اگر بتوانیم در آنجا الگوسازی کنیم، هم در افزایش بهره
وری و هم ارایه الگوهای مناسب موفق می شویم.
اجتمام 9100/1572**