رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد
نامناسب بودن محتوی آموزش با نیازهای سلامت، از علل طبابت اشتباه است
#
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/10/15
اجتماعی.پزشکی.اموزش
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش
پزشکی گفت: یکی از علل مهم طبابت اشتباه، نامناسب بودن محتوی آموزش با
نیازهای سلامت است.
به مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی EDC و دفاتر توسعه آموزش EDC
می گویند.
به گزارش ایرنا ، دکتر نادر ممتاز منش، روز سه شنبه در نخستین همایش EDC
و EDO دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اگر محتوی آموزش و محیط آموزش
با نیازهای سلامت، مناسب نباشد، قطعا فراگیران (دانشجویان ) نیز به خوبی
تربیت نمی شوند و این موضوع باعث ایجاد برخی طبابت ها و ارایه خدمات سلامت
اشتباه در جامعه می شود.
ممتاز منش گفت: در زمان حاضر به علت آموزش نامناسب دانشجویان پزشکی، شاهد
برخی طبابت ها و ارایه خدمات سلامت اشتباه هستیم.
وی با بیان اینکه برخی اعضای هیات علمی قسمت هایی از کتاب مرجع را کپی
کرده و آن را به دانشجویان، آموزش می دهند، اظهار داشت: بخشی از وظایف
مراکز مطالعات این است که به این موضوع رسیدگی کرده و برای ارتقا و بهبود
شیوه های آموزش تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ( EDC( ,
فقط نباید به ارتقای توانمندی های اعضای هیات علمی توجه کنند، افزود: این
مراکز باید به توانمندی های فراگیران (دانشجویان ) نیز توجه کرده و
برنامه داشته باشند.
وی همچنین گفت : مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در برخی موارد
مثل موضوع استانداردسازی آموزش پزشکی عمومی، باید فعالیت بیشتری کنند.
ممتاز منش افزود: برنامه استراتژیک آموزش جامع پزشکی، تدوین شده و در سال
89 عملیاتی می شود.
وی همچنین به آیین نامه شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم
پزشکی و دفاتر توسعه آموزش نیز اشاره کرد که تدوین شده و قرار است در
جلسه بعدی شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، تصویب شود.
نخستین همایش دو روزه EDC و EDO دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
درمانی کشور امروز در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی آغاز بکار کرد و
تا فردا ادامه دارد .
اجتمام ** 1776//1348