وزیرراه:استفاده ازسرمایه خارجی برای توسعه ریلی کشوراولویت کاری است
۲۰ تیر ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر:
7227846
وزیرراه:استفاده ازسرمایه خارجی برای توسعه ریلی کشوراولویت کاری است
#
خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/04/20
اقتصاد.راه.فرودگاه.راه آهن
شیراز- وزیرراه و ترابری با تاکید بر ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل گفت:
استفاده از سرمایه های خارجی برای توسعه صنعت ریلی کشور اولویت کاری این
وزارتخانه است.
به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر احمد بهبهانی روز شنبه در مراسم بهره برداری
از تونل دوقلوی سعادت شهر در استان فارس افزود: تحقق این امر موجب انقلاب
در زمینه حمل و نقل ریلی کشور می شود.
وی ادامه داد: محور دوم فعالیت های این وزارتخانه عدالت محوری و توجه به
توسعه راه های روستایی در مناطق مختلف است.
وزیر راه و ترابری گفت: اتمام طرحهای نیمه تمام و بلاتکلیف درحوزه فعالیت
های این وزارتخانه محور دیگر فعالیت های ما خواهد بود.
بهبهانی با اشاره به کاهش اعتبار وزارت راه و ترابری در بودجه سال 88 ،
ادامه داد: انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همکاری بیشتر برای
افزایش این میزان اعتباراست.
وی افزود: دراین زمینه اقدام هایی انجام گرفته و برخی نمایندگان نامه ای
را برای سه برابرکردن این بودجه امضا کردند که در صحن علنی مجلس رای
نیاورد.
وزیرراه و ترابری گفت: برخی این مساله را مطرح می کنند که پروژه راه آهن
شیراز- اصفهان کیفیت ندارد، در حالی که یکی از مسائل مطرح شده از سوی من
توجه به کیفیت فعایت ها در زمینه راه و حمل و نقل کشور بوده است.
بهبهانی افزود: بالاخره پروژه ای که تازه افتتاح می شود زمان می برد تا جا
بیفتند و به حد نهایی و مطلوب برسد تا از آن بهره برداری شود.
وی گفت: در 10 ماه خدمتم دراین وزارتخانه 36 هواپیما وارد سیستم حمل و
نقل هوایی کشور شده است و امیدواریم روزی به مرحله ای برسیم که مسافران
با ورود به فرودگاه و همزمان با خرید بلیت بتوانند سوار هواپیما شوند.
وزیر راه و ترابری اظهار داشت: باتوجه به توانمندی ها و پتانسیل های
موجود در کشور می توانیم در سال 1404 به قدرت اول منطقه و حتی فراتر از
آن تبدیل شویم.
استاندار فارس در این آیین اظهارداشت: دراستان فارس در بحث احداث زیر
ساخت های حمل و نقل حجم فعالیت های انجام شده در چند سال اخیر قابل
مقایسه با سال های قبل از آن نیست.
سید محمد رضا رضا زاده افزود: اجرای طرح ساخت تونل های دوقلوی سعادت شهر،
چون درمسیر یکی از اصلی ترین شریان های ارتباطی کشور است، اهمیت ویژه ای
دارد.
وی اضافه کرد: سعادت شهر به دلیل عوارض طبیعی به عنوان یکی از نقاط حادثه
خیز مطرح فارس مطرح است و هر سال شاهد حوادث زیادی دراین مسیر هستیم و
تعداد بسیار زیادی در این مسیر جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: در مقطعی این مسیر دو باند شد ولی به دلیل داشتن شیب تند
باز هم حوادثی در این مسیر رخ داد.
استاندار فارس گفت: در سال 83 عملیات اجرایی ساخت یکی از تونل ها آغاز و
در سال 85 به پایان رسید و امروز هم شاهد بهره برداری از دومین تونل
هستیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه شیراز هم در مراسم بهره برداری از
تونل های دو قلوی سعادت شهر در استان فارس گفت : نظام جمهوری اسلامی بعد
از استقرار و گذراندن مراحل تثبیت و بعد از دفاع مقدس به ساخت و توسعه
شبکه ریلی و جاده ای توجه داشته است.
آیت الله اسدالله ایمانی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار
کیلومتر شبکه ریلی در کشور وجود داشت در حالی که تنها در سال جاری شش
هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال احداث است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس گفت: دراستان فارس تعداد زیادی
طرحهای نیمه تمام و بلاتکلیف وجود داشته که دردولت نهم به مرحله بهره
برداری رسیده است.
وی ادامه داد: منتظریم آزاد راه شیراز- اصفهان هم به زودی افتتاح شود.
امام جمعه شیراز اظهارداشت: اوایل پیروزی انقلاب سهم استان فارس از شبکه
حمل و نقل کشور سه در صد بود ولی الان میزان این سهم دگرگون شده است.
سعادت شهر درشمال استان فارس در جاده شیراز- تهران واقع شده است.
7381/7380/ 677 / 675