۲۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7206840
T T
۰ نفر

سرپرست وزارت راه :

۲۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7206840
سرپرست وزارت راه : هموطنان در زمینه مسافرت هوایی با مشکلی مواجه نیستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/29 اقتصاد.داخلی.راه اردبیل - سرپرست وزارت راه و ترابری گفت : هیچ مشکل و کمبودی در زمینه ظرفیت و پروازهای هوایی در کشور وجود نداشته و هموطنان می توانند کمافی السابق از این طریق به مسافرت بپردازند .
علی نیکزاد شنبه شب در حاشیه جریان بررسی مسایل راه و ترابری و مسکن استان اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه خروج هواپیماهای توپولف از مسیرهای پروازی در کشور جایگزین مناسب و به اندازه انجام گرفته و از این بابت هچچ گونه کمبودی در ناوگان هوایی کشور وجود ندارد .
وی بیان کرد : هم اکنون ناوگان هوایی کشور با 21 هزار صندلی ظرفیت مشغول جایجایی مسافران در اقصی نقاط کشور و جهان هستند و در این زمینه ما نسبت به گذشته مشکل خاصی نداریم .
به گفته وی ، در سطح کشور 12 هزار پرواز هوایی انجام می گیرد که 350 پرواز متعلق به پروازهای عبوری ف دو هزار پرواز خارجی و بقیه پروزاها نیز در مسیرهای داخلی می باشد .
نیکزاد گفت : هم اکنون 128 فروند هواپیما با انجام پروازهای مختلف هموطنان را در سطح کشور و جهان جابجا می کنند.
سرپرست وزارت راه و ترابری به مشکلات فرودگاه اردبیل اشاره کرده و گفت : مسکلات این فرودگاه مربوط به شرایط اب و هوایی منطقه می باشد و با تجهیز این فرودگاه به دستگاه های کمک ناوبری و نیز امکانات هواشناسی سعی می کنیم که مشکلات را تا حد امکان رفع کنیم .
وی همچنین از تجهیز و نصب کت 2 در فرودگاه اردبیل به منظور نشست ایمن و در شرایط بد آب و هوایی این فرودگاه خبر داد .
سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به در دست ساخت بودن هفت هزار و 500 کیلومتر راه آهن در کشور گفت : در تلاش هستیم علاوه بر استفاده از پیمانکاران داخلی از طریق فایناس خارجی تعداد پروژه های ریلی کشور را افزایش دهیم.
نیکزاد اضافه کرد : با برخی از شرکت های خارجی در زمینه اجرای پروزه های ریلی از طریق فایناس به توافق هایی دست یافته ایم و درصورت نهایی شدن این توافقات چهار هزار و 500کیلومتر راه آهن از این طریق در کشور به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .
وی به پروژه راه آهن اردبیل - میانه و اردبیل پارس آباد مغان اشاره کرد و گفت : در این زمینه با شرکت هایی از چین و روسیه وارد مذاکره شده ایم و قصد داریم از طریق فایناس این پروژه ها را نیز اجرایی کنیم .
سرپرست وزارت راه و ترابری دیروز نیز در جریان بازدید از پروژه راه اردبیل به سرچم و پروزه راه آهن اردبیل - میانه به خبرنگار ایرنا گفت که 50 میلیون نفر مسافر در روزهای تعطیل نوروز سال 1390 در ایران جابجا می شوند.
نیکزاد، افزود: جابجایی 42 میلیون نفر از این تعداد از طریق جاده های مواصلاتی زمینی، پنج میلیون نفر دریایی یک میلیون نفر هوایی و بقیه از طریق راه آهن خواهد بود.
وی اظهار کرد: تعداد مسافرانی که در نوروز سال 1390 در ایران جابجا خواهند شد، در مقایسه با تعداد مسافران نوروز گذشته 15 درصد افزایش دارد.
وی گفت: امسال برای افرادی که تا 25 اسفند ماه برای مسافرت از طریق الکترونیکی و یا حضوری بلیت تهیه کرده بودند، هیچگونه افزایشی در بهای بلیت در نظر گرفته نشد.
نیکزاد، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای جابجایی همراه با آرامش و امنیت مسافران درتعطیلات نوروز با همکاری ارگان های ذیربط انجام شده و امید است با رعایت مقررات و جوانب ایمنی و احتیاط تمام سفرها در این روزها بدون حوادث ناگوار انجام شوند.
وی افزود: 650 گروه سیار و یکصد گروه ثابت نوروزی درمحورهای مواصلاتی کشور به مسافران خدمات گوناگون ارایه می کنند.
وی گفت: وزارت راه و ترابری با تمام امکانات، تجهیزات و نیروهای خود برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی به شکل آماده باش قرار دارد.
علی نیکزاد به همراه معاونین مسکن و شهرسازی و راه و ترابری ، استاندار و نمایندگان استان اردبیل و جمعی از مسوولان ذیربط روز شنبه از طرح راه اصلی اردبیل - تهران در منطقه سرچم و راه آهن سراسری اردبیل بازدید کرد.
وی هنگام بازدید از این مسیر گفت: در 20 کیلومتر از این محور مشکلاتی وجود دارد که سعی داریم با تسریع در عملیات آن را برطرف و تا نیمه اول سال آینده بهره برداری نماییم.
وی گفت: طرح راه آهن سراسری اردبیل نیز در هشت قطعه به پیمانکار واگذار شده که انتظار می رود با افزایش میزان اعتبار در سال 1390 شاهد تسریع در روند اجرایی و بهره برداری از آن در موعد مناسب باشیم.
592 /530/587 شماره 009 ساعت 11:40 تمام
۰ نفر