۲۲ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7205830
T T
۰ نفر

مساجد در کانون فعالیت های دولت قرار دارد

۲۲ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7205830
مساجد در کانون فعالیت های دولت قرار دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/22 دین.داخلی.مساجد تبریز- مشاور حقوقی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پس از 32 سال فعالیت مساجد در کانون فعالیت های دولت قرار گرفته است.
سید مجتبی مکبری روز یکشنبه درجلسه استانی هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد در تبریز اظهارداشت: برای اولین بار در برنامه پنجم تمام سازمان ها مکلف به حمایت از کانون های فرهنگی مساجد شدند.
وی بااشاره به اینکه پیش از دولت نهم تنها دوهزار و 200 کانون فرهنگی در مساجد کشور فعال بود، گفت: با توجه ویژه دولت خدمتگزار نهم و دهم، تعداد این کانون ها به ده هزار باب رسیده که نشان از اهمیت این مقوله دارد.
مکبری افزود: مسجد مقدس ترین مکان و مفاهیم اسلامی مقدس ترین مطالب است که باعث ایجاد بستری پاک و روحانی برای پرورش جوانان می شود.
وی گفت: فعالیت کانون ها باعث افزایش بصیرت و آگاهی مردم بخصوص نسل جوان می شود و این مهمترین رویکرد در مقابله با فعالیت فتنه گران است.
مشاور حقوقی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: مساجد کشور دارای هفت هزار و 800 باب کتابخانه با پنج میلیون جلد کتاب عمومی و دو میلیون جلد کتاب کمک آموزشی است که پنج هزار کتابخانه آن مختص کانون ها و دو هزار و 800 باب آن نیز عمومی است.
کانون فرهنگی مساجد در سال 1371 براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تصویب انقلاب فرهنگی تاسیس شد و کار خود را در سال 1372 با دوازده کانون در آذربایجان شرقی آغاز کرد.
7240/593/587 شماره 148 ساعت 17:56 تمام
۰ نفر