۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7202583
T T
۰ نفر
مدیربرنامه ریزیصبح بخیرسرکار: خاطرات زنده یاد امیری درس آموز است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 اجتماعی.عباس امیری.تله فیلم صبح بخیر سرکار.گیلان رشت - مدیر برنامه ریزی تله فیلم صبح بخیر سرکار گفت: زنده یاد عباس امیری در زندگی خود خاطرات خوب فراوانی برای دوستداران تئاتر ، سینما و تلویزیون بجا گذاشت که همه آنها درس آموز و مفید است.
انوشه منادی صبح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز تاسف و ناراحتی از مرگ ناگهانی بازیگر پیشکسوت و توانمند کشورمان افزود: من حدود 19 سال است که افتخار آشنایی با زنده یاد امیری را در برنامه های مختلف دارم و از وی چیزی جز اخلاق نیکو به یاد ندارم.
وی با اشاره به ایفای نقش مرحوم امیری در تله فیلم صبح بخیر سرکار که فیلمبرداری آن 10 روز پیش در فومن آغاز شد، اظهار داشت: تنها سه سکانس از هنرنمایی این عزیز که نقش اصلی را در تله فیلم ایفا می کرد ، مانده بود که این حادثه دلخراش رخ داد.
وی ادامه داد: خبر درگذشت این بازیگر ارزنده ایران اسلامی که در مسیر کار خود جان باخت، تمامی عوامل گروه را متاثر کرده است.
منادی خاطرنشان ساخت: استاد امیری انسانی شریف، فروتن و خانواده دوست بود و در طول عمر خود شرافتمندانه زندگی کرد.
وی اضافه کرد: اخلاق بسیار نیکو، پسندیده و روحیه بسیار بالای زنده یاد امیری برای همه زبانزد و منشا امید بود.
همچنین یکی از شاگردان زنده یاد امیری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران گفت: استاد عباس امیری همیشه ایام با تمام سختی های پیش رو، روحیه بالایی داشت و قلبش برای تئاتر و بازیگری می تپید.
رضا عباسی فومنی صبح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی خبر درگذشت استاد امیری آن هم در اثر سانحه دلخراش تصادف در مسیر ورودی شهر را شنیدم، بسیار متاثر شدم.
وی با تسلیت درگذشت استاد امیری به جامعه هنرمندان ایران اسلامی بویژه فعالان این عرصه در استان گیلان اظهار داشت: زنده یاد امیری با اخلاق پسندیده و مهربانی فراوان و کارنامه درخشان خود برای همه ما الگویی افتخار آمیز بود.
عباسی فومنی ادامه داد: استاد امیری از سال های دور برای تئاتر گیلان زحمت کشید و درگذشت ناباورانه وی ضایعه ای بزرگ برای تئاتر استان و دوستداران این عرصه است.
وی امیری را افتخار گیلانیان در صحنه های تئاتر، سینما و تلویزیون دانست و گفت: وی همچنان که در گیلان سکونت داشت، هیچ گاه اصالت خود را فراموش نکرد و برای تئاتر این مرز و بوم دلسوزی می کرد.
وی اضافه کرد: بارها شاهد بوده ام عباس امیری برای به اجرا گذاشتن یک نمایش، حتی فرش و دیگر وسایل منزل خود را وارد صحنه تئاتر می کرد و با عشق و جان خویش برای این هنر می کوشید.
به گزارش ایرنا، عباس امیری که صبح روز شنبه از مسیر رشت به فومن در حرکت بود ، بر اثر سانحه رانندگی درگذشت. این بازیگر توانمند گیلانی در حال بازی در تله فیلمی با عنوان صبح بخیر سرکار به کارگردانی نادر مقدس در فومن بود که از 10 روز پیش آغاز شده بود.
عباس امیری متولد 1322 در رشت فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم آتش در زمستان (حسن هدایت ) در سال 1363 آغاز کرد. از آثار سینمایی این هنرمند می توان فیلم های عروس کوهستان، جایی در دور دست، به من نگاه کن، تیک، اثیری، اعتراف، عصیان، روز شیطان، دمرل، روز فرشته، حمله خرچنگ ها، افسانه مه پلنگ، گرگ های گرسنه، عروس، آب را گل نکنید و آتش در زمستان را نام برد.
همچنین سریال های امام علی (ع) ، ریحانه ، تنهاترین سردار و یوسف پیامبر از جمله دیگر مجموعه هایی است که عباس امیری در آنها نقش آفرینی کرده است این هنرمند سینما و تلویزیون در مجموعه مختارنامه نقش عامر بن مسعود فرماندار کوفه پس از مرگ یزید بن معاویه را بر عهده داشته است.
عباس امیری همچنین نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم جایی در دور دست در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال 1384 شد.ک/3 7294/695/506 شماره 011 ساعت 08:52 تمام
۰ نفر