۲۱ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7198558
T T
۰ نفر
اولین دستگاه شتاب دهنده خطی شمال کشور در بابلسر به بهره برداری رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/21 اجتماعی.بیمارستان شهیدرجایی.خرید دستگاه.مازندران ساری - اولین دستگاه شتاب دهنده خطی شمال کشور با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان پرتودرمانی شهید رجایی بابلسر نصب و به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا ، رییس بیمارستان شهید رجایی بابلسر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این دستگاه گفت: خرید دستگاه شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران سرطانی در دور اول سفر ریاست جهموری به مازندران مصوب شد.
دکترعلی منفرد بیان کرد: این دستگاه با اعتبار 15 میلیارد ریال از خارج از کشور خریداری و پس از طی سلسله مراتب قانونی به بیمارستان پرتودرمانی بابلسر که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد، تحویل داده شده است.
وی یادآورشد: مبلغ چهار میلیارد ریال از این اعتبار نیز در دور سوم سفرهیات دولت برای خرید این دستگاه اختصاص یافت و بقیه نیز از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بابل تامین شده است.
وی ادامه داد: خرید دستگاه شتاب دهنده خطی برای بیماران سرطانی شمال کشور یکی از بزرگترین رخداد درمانی مربوط به بیماران سرطانی می باشد.
وی همچنین در ادامه یادآورشد: بیمارستان پرتودرمانی بابلسر دارای بخش اورژانس، ایستگاه پرستاری، داروخانه، بخش حمایتی و غیره می باشد که یکی از اصلی ترین وظیفه این مرکز شیمی درمانی است.
به گفته منفرد ، مرکز پزشکی و پرتودرمانی شهید رجایی بابلسر 40 تخت مصوب و 35 تخت فعال دارد.
رییس بیمارستان شهید رجایی بابلسر اظهارداشت: هم اکنون این مرکز دارای هشت متخصص، 29 پرسنل و نیز دارای یک دستگاه شتابدهنده خطی و یک دستگاه کبالت برای پوشش بیماران سرطانی می باشد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان پرتودرمانی شهید رجایی بابلسر، بیمارستان یحیی نژاد، ایت الله روحانی ، شهید بهشتی و مرکز نازایی فاطمه الزهرا بابل، دانشکده مامایی و پرستاری آمل و رامسر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل مشغول به فعالیت می باشند.ک/2 7328/503/506 شماره 207 ساعت 16:11 تمام
۰ نفر