۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187106
T T
۰ نفر
احمد نجابت:شاخص وضعیت سلامت سیستم اداری کشور متوسط رو به خوب ارزیابی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/17 اجتماعی.فساد اداری.همایش اهواز-رییس امورسلامت اداری و دبیرهیات عالی نظارت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری گفت:شاخص وضعیت سلامت سیستم اداری کشور متوسط نزدیک به خوب ارزیابی شده است احمد نجابت روزچهارشنبه در همایش منطقه ای سلامت اداری و مبارزه با فساد در اهواز گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد و رشوه درسیستم اداری، فعالیت ما در حوزه معاونت توسعه نهاد ریاست جمهوری و دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات آغاز شد.
وی افزود:مبنای کار ما تحقق خدمتگزاری به مردم، تکریم ارباب رجوع ، الکترونیکی کردن خدمات دولت و پاسخگویی شفاف در سیستم دولتی است.
وی گفت: اساس کار ما آموزش پیشگیری از فساد اداری،اصلاح سیستم،آیین نامه مبارزه با فساد و رشوه،قانون ارتقای سلامت سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری ،قانون رسیدگی به تخلفات وده برنامه حوزه معاونت توسعه نهاد ریاست جمهوری است.
وی به تقسیم کشور به قطبهای چندگانه برای نظارت و بازرسی از سیستمهای اداری اشاره کرد و گفت: برای این نظارت وبازرسی ها 550هیات بدوی وتجدیدنظر و دوهزارو500عضو با ما همکاری دارند که حاصل تلاش آنها درسالهای 88و89 صدور 16هزار حکم برای کارکنان سیستم اداری چند قطب از این تعداد بود.
نجابت گفت:از این 16هزار حکم تنها یکهزارو 600حکم منتج به اخراج،انفصال و بازنشستگی با تقلیل گروه ، حدود 14هزار حکم مربوط به تخلفاتی نظیر تاخیر،غیبت و درگیری با مسوول و 400مورد نیز مربوط به ارتشا و اختلاس بود که این نشان می دهد سیستم اداری ما از سلامت نسبی و متوسط برخوردار است.
رییس امور سلامت اداری و دبیر هیات عالی نظارت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: روند بهبود شاخصها در سیستم اداری در نیمه اول امسال بهتر از سال گذشته بود.
نجابت گفت: در فعالیت نظارتی در سه قطب کشور به مرکزیت شیراز ،اصفهان و کرمان بیش از پنج هزار نظر سنجی از مردم و مراجعان دستگاه های اداری صورت گرفت.
وی اضافه کرد:براساس تحلیل نتایج این نظرسنجی ها 10تا 13 درصد از پاسخگویان از وجود رشوه در سیستم اداری و50تا 60درصد معتقد به وجود پارتی بازی بودند و میزان رضایت از تکریم ارباب رجع نیز 55تا60درصد ارزیابی شد وی تحقق تحول اداری،استقرار دولت الکترونیک،،رسیدگی به شکایات مردم و عدالت استخدامی واصلاح نظام پرداخت،ساماندهی نیروی انسانی ،تمرکززدایی،تلاش برای تحقق سلامت اداری و برخورد با رشوه دهندگان و گیرندگان واعمال نظارت و حفظ روابط سالم و مبارزه با فساد را از جمله برنامه های کاری مجموعه تصمیم گیر دولت در زمینه سیستم اداری کشور عنوان کرد .
نجابت همچنین از استقرار بازرسان واحد سلامت اداری نهاد ریاست جمهوری از شنبه گذشته در خوزستان خبر داد وگفت: نتیجه بازرسی این هیات از ادارات خوزستان برای بررسی به تهران ارسال می شود.
دراین همایش همچنین حجت الاسلامعلی محمدیرییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درباره حقوق موقوفات و لزوم توجه به آنها و نقش ارگانها ومدیران دولتی در تحقق این مهم سخنانی بیان کرد و خواهان همکاری مدیران دولتی در تادیه حقوق موقوفات و رقبات شد.
همایش منطقه ای سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری با حضور کارشناسان و مدیران استانهای خوزستان،ایلام و لرستان در اهواز برگزار شد.
543/643 شماره 238 ساعت 20:17 تمام
۰ نفر