۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185507
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: کمیسیون امنیت ملی، ترور دو استاد دانشگاه را بررسی می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 سیاسی.مجلس.نمایندگان اصفهان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون هفته آتی در نشستی با مسوولان امنیتی و اطلاعاتی، موضوع ترور دو دانشمند ایرانی را بررسی می کند.
عوض حیدرپور روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: مساله ترور دو دانشمند ایرانی در نشست های متفاوت با مسوولان دست اندرکار بررسی شده است و این مساله از بعد داخلی و در سطح مجامع بین المللی نیز برای جلوگیری از موارد مشابه در نشست های آتی این کمیسیون بررسی خواهد شد.
وی با بیان این که طبق شواهد موجود، عوامل موساد و استکبار با کمک عمال داخلی شان در ترور دو دانشمند ایرانی دست داشته اند، گفت: جنایتکاران صهیونیستی و غربی پیشرفت های علمی و فناوری ایران را برنمی تابند، از این رو مترصدند تا با شیوه ترور، ما را از دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای بازدارند.
حیدرپور بیان داشت: نظام اسلامی ایران همواره از سوی دشمنان داخلی و خارجی قربانی اقدامات تروریستی و جنایت بوده و هست.
وی ادامه داد: آنها نمی توانند اراده ملت ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را کند کنند چه بسا ملت ما مصمم تر از گذشته خواهد بود نماینده شهرضا افزود: عامل اصلی این اقدام تروریستی را غربی ها و لابی صهیونیستی با کمک منافقان در داخل کشور می دانیم چرا که پیشتر غربی ها، لیستی از دانشمندان مورد تحریم را از جمله دو استاد ترور شده ارائه کرده بودند.
وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدامات لازم را در دست بررسی دقیق دارد و از هیچ کاری برای شناسایی عاملان اصلی ترور کوتاهی نمی کند.
حیدرپور افزود: ما مجامع بین المللی را در جریان این ترور قرار خواهیم داد و مدارک و مستندات موجود را نیز به این مجامع برای تنویر افکار عمومی دنیا ارایه می کنیم.
وی از دست اندر کاران وزارت امورخارجه خواست تا این موضوع را برای احقاق حقوق ملت ایران از طریق مجامع بین المللی و رسمی پیگیری کند.
صبح روز دوشنبه هفته جاری براثر دو حادثه بمب گذاری، دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هنگام مراجعه به محل کار خود، مورد سوء قصد قرار گرفتند که در این حادثه تروریستی،دکترمجید شهریاری به شهادت رسید وفریدون عباسی دوانی مجروح شد .
545 شماره 090 ساعت 12:26 تمام
۰ نفر