۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174960
T T
۰ نفر

رییس فراکسیون روحانیون مجلس

۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174960
رییس فراکسیون روحانیون مجلس مناظرات انتخاباتی، برخلاف ادعای مطهری، سبب بروز فتنه نبود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 سیاسی.مسائل سیاسی.قم قم - رییس فراکسیون روحانیون مجلس شوری اسلامی با رد ادعایعلی مطهری مبنی بر نقش مناظرات انتخاباتی در بروز فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت :اینکه بگوییم منشاء بروز فتنه ، برگزاری مناظرات انتخاباتی بود، تصور غلطی است.
حجت الاسلام والمسلمینمحمدتقی رهبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قم خاطرنشان کرد: در مناظرات انتخاباتی دو نفر کنار هم نشسته و سخنانی را مطرح کردند و طبیعی است در مناظره ها برخی مباحث بیان شود که به مذاق عده ای خوش نیاید.
وی ادامه داد:آقای احمدی نژاد درمناظرات از آقایان هاشمی رفسنجانی وناطق نوری نام بردند و اگر این دونفر ناراحتند باید از طریق قانونی،مطالبات خود را دنبال کنند ولی اینکه به این بهانه اقدام به تظاهرات خیابانی، زیرسئوال بردن آرای مردم و آتش زدن اموال عمومی کنیم اشتباه است و هیچ ربطی به مناظرات انتخاباتی ندارد.
عضو کمسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه از قبل طراحی و ساماندهی شده بود و مناظرات هیچ نقشی در بروز آن نداشت.
رهبر ادامه داد:درجریان فتنه احزاب ورشکسته،منافقان،ضدانقلاب وهمه دشمنان در مقابل انقلاب و رهبری بسیج شدند واین تصور اشتباهی است اگر فکر کنیم به خاطر برگزاری مناظرات بوده است.
وی گفت: مساله فتنه یک مساله ملی و اجتماعی است و با مناظرات واظهارات آقای احمدی نژاد تفاوت دارد ضمن اینکه کسانی که ازآنها در مناظرات نامی برده شد می توانند از خود دفاع کنند.
امام جمعه موقت اصفهان یادآورشد: اینکه بخاطر مسایل شخصی، مردم را تشویق به حضور در خیابانها و غارت اموال عمومی کنیم کار نادرست،ناشایست و کاملا از قبل طراحی شده بود.
حجت الاسلام رهبر یادآورشد: آقای مطهری عقیده دارند که اگر قوه قضاییه قرار است رسیدگی کند باید به مساله مناظرات هم پرداخته شود در حالی که مسبب فتنه، مناظرات نبود و حرفهای وی وارد نیست. ک/3 7401//380 شماره 116 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر