۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7160339
T T
۰ نفر

دادستان زاهدان:

۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7160339
دادستان زاهدان: ریگی از لحظه دستگیری تا اعدام صدمه ای ندید/ ادعای ضدانقلاب مبنی بر شکنجه مردود است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 سیاسی.امنیتی.دادستان زاهدان- دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت:عناصر ضدانقلاب پس از اعترافات عبدالمالک ریگی، خیلی تبلیغ کردند تا این سخنان را تحت شکنجه وانمود کنند اما واقعیت این است که این شرور از زمان دستگیری تا لحظه اعدام، حتی کوچکترین صدمه ای ندید.
به گزارش ایرنا، محمد مرزیه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که همگان دیدند عبدالمالک به طور کامل به اشتباهات خود پی برده و از کارهای گذشته اش پشیمان و شرمنده بود.
وی خاطر نشان کرد: حساب مالک و گروه وی از حساب کل اهل سنت جداست، هیچ عقل سلیمی از معدوم مالک حمایت نمی کند و این نفرت و انزجار از جنایات و خوشحالی از دستگیری و اعدام وی به طور مشترک در اهل سنت و شیعه آشکار شد.
او افزود: متاسفانه بخشی از عواملی که دخیل در ایجاد افرادی امثال مالک هستند در آن سوی مرز زندگی می کنند لذا علما و ریش سفیدان باید مردم و جوانان را توجیه کنند که هیچ دلیل منطقی در هیچ مسلک و آیینی برای کشتن افراد وجود ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: اگر دستگاههای فرهنگی و صاحبان فکر و قلم همسان و موازی با دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی، وظایف و رسالت خود را در قبال روشنگری افراد انجام دهند، مشکلات امنیتی استان برطرف می شود.
مرزیه همچنین با هشدار به اشرار گفت: نهادهای امنیتی و قضایی با عناصری که راه تقاضای امان نامه را در پیش نگیرند و بخواهند به زعم خود با نام استیفای حقوق اهل سنت ناامنی کنند، بشدت برخورد می کنند.
او تاکید کرد: اشرار و آنان که به هر دلیل واهی به دنبال ایجاد ناامنی هستند بدانند که مجموعه نیروهای امنیتی و انتظامی درکنار دستگاه قضایی مقتدرانه ایستاده اند و هوشیارند و اجازه هیچگونه ناامنی نمی دهند.
وی همچنین گفت: همه زندانیان فراری در سطح دادسراهای استان که هنگام دستگیری یا پس از آن اقدام به فرار کرده اند و حکمی از سوی دادگاه برای آنان صادر و راه حلی در امان نامه برایشان دیده نشده اگر خود را به دادسرای مرکز استان معرفی کنند، به مشکلشان رسیدگی می شود.
مرزیه با اشاره به استقبال گسترده برخی عناصر فراری و اشرار از امان نامه ها و همچنین بازخوردهای مناسب آن گفت: نتیجه امان نامه ها را در بازخورد اطلاعیه های گروهک تروریستی باید دید که بشدت علیه طرح امان نامه و لطفی که نظام در حق مجرمان کرده، تبلیغات می کنند تا افراد را مایوس سازند.
او بیان کرد: این گروهک به غلط استدلال می کند که نظام بنای برخورد دارد و این امان نامه شگردی برای مقابله با افرادی است که تقاضای امان نامه کرده اند اما همگان نتیجه امان گرفتن را در جامعه دیده اند.
وی ادامه داد: هر کس که تا امروز تقاضای امان نامه کرده با اطمینان خاطر بوده و اکنون براحتی در جامعه زندگی می کند ضمن اینکه هیچکس نیز متعرض آنان نیست.
او اظهار داشت: آنقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار دارد که وقتی قولی در راستای مصوبه ای که مقام معظم رهبری مورد تایید قرار داده اند، داد آنان را با آغوش باز بپذیرد و تا زمانی که جرم دیگری مرتکب نشوند، امانشان دهد و بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.
مرزیه درباره محاکمه عوامل اغتشاشات پس از انفجار مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان و آتش سوزی موسسه مهر طی سال گذشته نیز گفت: برای دو نفر تقاضای اعدام شد و اخیرا نیز برای پنج یا شش نفر تقاضای مجازات دیه شده و پرونده برای مقصران ایجاد این حادثه نیز در حال تکمیل است.
وی اضافه کرد: برای کسانی که از این اتفاقات در موسسه مهر اطلاع داشتند یا اطلاع یافتند اما در جلوگیری از بروز این حادثه و اغتشاشات کوتاهی کردند با حکم ویژه ریاست قوه قضاییه پرونده تشکیل شده که در حال بررسی است و نتیجه آن متعاقبا اعلام می شود.
مرزیه درباره تشکیل پرونده مفاسد اقتصادی در استان گفت: پرونده ای تاکنون در دستگاه قضایی تشکیل نشده که کسی بخواهد اعمال نفوذ کند یا سمت و سوی آن عوض شود.
وی تاکید کرد: این پرونده ها با حساسیت دنبال و به طور کامل به سرانجام رسیده و بسته شده است.
مرزیه درباره پرونده جرایم رایانه ای نیز اظهار داشت: تاکنون پرونده خاصی درباره جرایم رایانه ای در استان نداشتیم و چند اقدام نسبت به فیلتر کردن سایت انجام گرفته است.
او گفت: در بحث جرایم رایانه ای در کافی نت ها و گیم نت ها و مکان هایی که می توانند به اقدامات مجرمانه دسترسی پیدا کنند، یک نمایندگی نیز در این بخش فعال شده است.
وی افزود: از امروز ثبت نام برای آزمون استخدامی کادر قضایی با ظرفیت 550 نفر در سایت آموزش قوه قضاییه آغاز شده است و هیچ فرقی بین اهل سنت و شیعه برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: دادستان متولی حقوق عامه است و دادستان و دادسراها در هر جامعه بیرق دفاع از حقوق مردم را به دوش می کشند.
او ادامه داد: تاکنون در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان، پروندهای مختلف امنیتی، مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی تشکیل شده که نتایج موفقیت آمیزی نیز دربرداشته است.
وی بیان کرد: اکنون در شهرداری ها، تاسیس نمایندگی دادستان انجام گرفته است و تاسیس این نمایندگی در بخش بهداشت و درمان نیز در دستور کار قرار دارد.
او گفت: نظارت بر ضابطان به طور جدی در دستور کار قرار دارد و با وجود آنکه قضات استان سرکشی های غیرمنتظره ای از کلانتری ها و ضابطان دادگستری دارند، به دنبال ایجاد یک دفتر نمایندگی برای نظارت بیشتر بر ضابطان نیز هستیم.
وی اضافه کرد: برای رسیدگی به امور زندانیان و ضابطه مند کردن مرخصی ها، یک نمایندگی نیز ایجاد شده است.
او خاطر نشان کرد: تعقیب پرونده های مهم که با امنیت و ناموس مردم سر و کار دارد در اولویت است و بشدت پیگیری می شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در زمینه سرقت های عادی در زاهدان که دارای آمار بالایی است نگرانی هایی داریم که باید پیگیری شود.ک/2 7315/569/659 شماره 158 ساعت 19:57 تمام
۰ نفر