۲۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7158014
T T
۰ نفر

معاون رییس جمهوری :

۲۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7158014
معاون رییس جمهوری : اجتناب از اشرافی گری باعث محبوبیت احمدی نژاد شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/20 سیاسی.توسعه مدیریت.تحول اداری همدان - معاون توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهوری گفت: ساده زیستی و اجتناب از اشرافی گری باعث محبوبیت رییس جمهوری شده است .
لطف الله فروزنده روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای اداری استان همدان تصریح کرد: این مشخصه درکنار خدمت صادقانه و پر شتاب به مردم و حضور در مناطق محروم موجب محبوبیت رییس دولت نهم و انتخاب مجدد آن در دور دهم انتخابات ریاست جمهوری شد.
وی همچنین نظام اداری دهه های گذشته را موجب ناکارامدی و نارضایتی مردم ذکر کرد و گفت: دولت اصولگرا بر اساس ارزش ها و فرهنگ اسلامی مدل نظام اداری را تغییر داد که نتیجه آن استقبال مردم بود و در نتیجه انتخابات دهم متجلی شد.
وی با ذکر نظام اداری موجود به عنوان پاشنه آشیل حرکت دولت در چند دهه اخیر تصریح کرد: دولتمردان در سی سال گذشته از مدل وارداتی نظام اداری برای مدیریت کشور استفاده کردند.
فروزنده اضافه کرد: آرایش نامناسب و تقسیم بندی نامتوازن نیروها ، باعث تراکم نیرو در برخی دستگاه ها و کمبود نیرو در برخی دیگر از دستگاه ها ومناطق کشور شده است.
معاون رییس جمهوری به اجرای طرح تحول اداری برای رفع این کاستی ها اشاره کرد و گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص نظام اداری به عنوان شاخص و هدف اصلی دولت در طرح تحول سیستم اداری تعیین شده است.
وی اظهارداشت: طرح تحول نظام اداری به گونه ای طرح ریزی شده که در آن امکان ارتقای کارمندان تا سطوح مدیریتی بر اساس توانایی و کارآمدی وجود دارد.
فروزنده اضافه کرد: این نوع نظام اداری بر اساس فرهنگی که جنگ و دفاع مقدس را مدیریت کرد پایه ریزی شده و همین امر موجب پیشرفت روز افزون کشور در عرصه های داخلی و خارجی شد.
معاون رییس جمهوری در خصوص قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: بسته کامل این قانون در 13فصل با در نظر گرفتن چالش ها، آسیب ها و ارزش های توسط رییس جمهوری تدوین شده است.
وی همچنین بهبود مدیریت، ساماندهی ساختار تشکیلاتی و کلان تفصیلی، فرهنگ سازی، ساماندهی نیروی انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی و گسترش دولت الکترونیک را از محورهای اصلی نظام اداری کشور برای تحقق اهداف دولت عنوان کرد.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: تحول مدیریت با نظام بروکراسی امکان پذیر نیست که در سفرهای استانی این امر شکسته شد.
فروزنده از توسعه دولت الکترونیک و راه اندازی پورتال مردم با چهار کارکرد خبر داد و گفت: توجه و پیشرفت شاخصه های الکترونیک در ساده شدن ارائه خدمات رسانی و سلامت اداری موثر است.
وی با ذکر اینکه 23 نوع خدمت توسط دولت الکترونیک به مردم ارائه می شود تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و بسترهای موجود در همدان، باید پایتخت تاریخ و تمدن به شهر الکترونیک تبدیل شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهوری دراین نشست همچنین به موضوع انتقال کارکنان دولت به خارج از تهران اشاره کرد و گفت: نحوه تقسیم نیرو در بین دستگاه های اجرایی و سازمان ها به استانداران تفویض شده تا بر اساس ظرفیت دستگاه ها و میزان نیروی مورد نیاز، تقسیم بندی کنند.
وی تاکید کرد: مسوولان اجرایی استان باید اقدام ها و زمینه های لازم را برای حضور این تعداد کارمند به خصوص در زمینه تامین مسکن فراهم کنند.
معاون رییس جمهوری گفت: دراین خصوص تاکنون 637 نفر از کارمندان تهران آمادگی خود را برای حضور و فعالیت در دستگاه های اجرایی استان همدان اعلام کرده اند.
وی با ذکر اینکه 603 نفر از این متقاضیان متاهل هستند افزود: 40 نفر از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دکترا و 73 نفر فوق لیسانس و بقیه آنها لیسانس و فوق دیپلم هستند.
564/7519 شماره 185 ساعت 17:15 تمام
۰ نفر