۷ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7155411
T T
۰ نفر
توانمندی زنان کوچرو در جشنواره عشایر مغان به نمایش در آمد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/07 اجتماعی.زنان عشایر.منطقه مغان.استان اردبیل اردبیل - توانمندی زنان کوچرو مغان ، همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره کوچ عشایر استان در روز جمعه در منطقه جعفرآباد مغان به نمایش در آمد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این جشنواره توانمندی زنان عشایر ایل شاهسون مغان در زمینه تولید محصولات لبنی و دامی ، مراحل تهیه و تولید انواع محصولات و مصنوعات پشمی از قبیل فرش ، گلیم ، جاجیم و ورنی و نیز انواع محصولات صنایع دستی به نمایش در آمد.
در این جشنواره که با حضور گروه های کوچرو از استانهای همجوار و ایل شاهسون منطقه مغان برگزار شد ، بازیدکنندگان با توانمندیهای زنان عشایر شاهسون منطقه مغان استان اردبیل در همه عرصه های زندگی عشایری آشنا شدند.
در این جشنواره همچنین زنان عشایر استان با برپایی آلاچیق سنتی عشایر ، علاوه بر نمایش توانمندیهای خود در زمینه تولید محصولات و مصنوعات اشاره شده ، قابلیت های خود را در زمینه پخت انواع آش و غذاهای محلی و بومی عشایر استان نشان دادند.
همچنین در این جشنواره با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و عشایری ، مسابقه سوارکاری ، کمانگیری روی اسب ، بازی های ملی ، بومی و منطقه ای نظیر طناب کشی توسط بانوان عشایری اجرا شد.
جشنواره کوچ عشایر شاهسون منطقه مغان همه ساله با هدف احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل کوچ عشایری و نقش آن در صنعت گردشگری در این منطقه برگزار می شود.
استان اردبیل با داشتن 12 هزار و 817 خانوار عشایری با جمعیت 66 هزار و 533 نفر ، یکی از مناطق مهم عشایری کشور محسوب می شود.
عمده عشایر این استان در شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی و مشگین شهر ساکن هستند.
همچنین این استان با داشتن 572 قشلاق و 450 ییلاق ، دارای یک میلیون و 496 هزار واحد دامی است و سهم مهمی در تولید گوشت و مواد لبنی کشور دارد.
535 / 530 شماره 096 ساعت 21:01 تمام
۰ نفر