۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148523
T T
۰ نفر
استاندار بوشهر:ارائه خدمات تخصصی پزشکی در این استان رضایت بخش نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/05 اجتماعی.سلامت.علوم پزشکی.پرستار و ماما بوشهر- استاندار بوشهر گفت:با وجود توسعه خدمات سخت و نرم افزاری بهداشت و درمانی این استان در دولت های نهم و دهم، وضعیت موجود در زمینه ارایه خدمات تخصصی پزشکی رضایت بخش نیست.
ابوطالب شفقت یکشنبه در آیین تجلیل از پرستاران و ماماهای نمونه استان بوشهر افزود:بهداشت و درمان مولفه های اصلی توسعه یافتگی و گام اول رفع محرومیت است و هنوز این مهم در استان بوشهر محقق نشده است.
به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت:شمار زیادی از شهروندان استان بوشهر بدلیل فقدان ارایه خدمات درمانی مناسب به ناچار برای درمان به استان های همجوار مسافرت می کنند که باید تدبیری اتخاذ شود تا نیازمندی های درمانی مردم در بوشهر تامین شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد:از مشکلات عدم ماندگاری نیروهای متخصص در استان بوشهر آماده نبودن زمینه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب است .
وی با قدردانی از حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حمایت های انجام شده از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد:ساخت بیمارستان های بوشهر و برازجان، دیر و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در دیگر شهرستان های این استان در راستای رفع تنگناههای این بخش گامی در جهت پاسخگویی با نیازمندی های موجود است.
شفقت گفت: پرداخت مطالبات 330 میلیارد ریالی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و راه اندازی پردیس این دانشگاه بعد از 15 سال از اقدام های خوبی است که با حمایت مسوولان وزارت بهداشت تحقق یافته است.
استاندار بوشهر افزود:باید امکانات لازم در استان بوشهر فراهم شود تا مردم بتوانند به امرو رفاهی درمانی دست یابند.
وی بااشاره به اینکه بیشترین سرمایه گذاری دولت در زمینه صنایع نفت وگاز در استان بوشهر در حال انجام است اضافه کرد: برای بهره برداری از این صنایع به 200 هزار نیروی متخصص نیاز است که تاکنون بدلایل مختلف در زمینه سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی به اندازه استعداد و نیازها اهتمام جدی صورت نگرفته است.
استاندار بوشهر پرستار را مترادف با مهر، محبت، بردباری و عزت دانست و گفت: نامگذاری روز میلاد حضرت زینب (س ) به نام روز پرستار ارج نهادن به قشری است که صادقانه رسالت سترگ نقش آفرینی در سلامت جامعه را ایفا می کنند.
شفقت بیان کرد:پرستاری روش بارز نوع دوستی و اهتمام ورزیدن به تامین نیازهای بیمار است . ک/2 628/539 شماره 174 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر