۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148438
T T
۰ نفر
مشاوررییس جمهوری: بوشهر سنگری مطمئن برای کشور در برابر تهاجم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/05 فرهنگی.اسناد.ملی.و کتابخانه بوشهر- مشاور فرهنگی رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور گفت: استان بوشهرهمواره یک سنگر مطمئن برای کشور در برابر تهاجم خارجی است.
به گزارش ایرنا، علی اکبر اشعریکشنبه در همایش نقش و جایگاه ناشران و مولفان در کتابخانه ملی در بوشهر افزود: با توجه به اینکه در گذشته حملات به صورت نظامی و با سلاحهای گرم و سرد در هر دوره بوده است اما جنگ امروز به صورت جنگ نرم است و سنگر بانی استان بوشهر در برابر تهاجم های خارجی امروز نیز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: نشر در استان بوشهر و فعالیت نویسندگان و اهل قلم این استان که با بصیرت و آگاهی همه جوانب را درک کرده اند قابل تقدیر است.
اشعری اظهار داشت: در بخش اسناد ملی طبق قانون هر اثر بعد از 40 سال که از تولیدش بگذرد باید به آرشیو ملی سپرده شود.
وی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سعی کرده است در هر استان یک شعبه ایجاد کند که در این زمینه سه وظیفه عمده را بر عهده دارد.
اشعری، نگهداری اسناد، ارایه خدمات به ناشرین برای برقراری ارتباط نزدیکتر با آنها، ایجاد یک تالار تخصصی در زمینه ایران شناسی و ارایه کلیه مطالب مربوط به هر استان در آن تالار را از وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی برشمرد.
وی افزود: در تالار تخصصی کلیه تولیدات مربوط به هر استان جمع آوری و آثارمربوط به کشور نیز به صورت منابع مرجع در آن دایر می شود و برای استفاده نویسندگان و محققان در اختیارشان قرار می گیرد.
معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز گفت: در خلق یک اثر سه رکن نویسنده، ناشر و مراکز نگهداری آثار تولید شده، نقش مهمی دارند.
حبیب الله عظیمی افزود:هر نویسنده و محقق پس از طراحی تحقیق خود نیازمند منبع یابی است و هر قدر دستیابی وی به منابع مرجع بیشتر باشد اثر ملی وی پر بار و جامع تر خواهد بود.
وی اضافه کرد:استفاده نویسندگان از کتابخانه ها موجب ایجاد یک ارتباط معنی دار و دو سویه می شود و کتابخانه ملی کشور که کتابهای دنیا در آن جمع است باید رکن اصلی برای یک نویسنده باشد.
عظیمی اظهار داشت:خلق و نتیجه یک اثر با فراز و نشیب هایی که برای یک نویسنده دارد ممکن است چند ماه و یا حتی چند سال طول بکشد تا در این زمینه یک اثر با پشتوانه علمی با تلاش فراوان تولید و به شکل استاندارد مطرح شود.
وی با اعلام اینکه عرضه و نحوه پرداختن ناشران به محتوی علمی آثار مهم است گفت: کتابخانه ملی وظیفه نگهداری آثار برای دسترسی محققان به آنها را بر عهده داشته و جامعیت تحقیق در آثار ناشران و مولفان نقش موثری دارد.
عظیمی افزود: استان بوشهر یکی از با فرهنگ ترین شهرهای جنوب کشور است که با پشتوانه تاریخی می تواند آثار ملی داشته باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در استان بوشهر 16 ناشر فعالیت دارند که از این تعداد هفت ناشر هیچ اثری را در کتابخانه ملی به ثبت نرسانده اند و آثار 9 ناشر دیگر نیز به صورت کامل به ثبت نرسیده است. ک/2 539 / 675 شماره 089 ساعت 13:49 تمام
۰ نفر