۴ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7140815
T T
۰ نفر
آتش سوزی خوابگاه دبیرستان دانشگاه چابهار باعث تاسف جامعه فرهنگی شد ..................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/08/1390 اجتماعی.حوادث.آتش سوزی زاهدان – مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اظهار تاسف از آتش سوزی در خوابگاه دبیرستان پسرانه وابسته به دانشگاه دریانوردی چابهار گفت: با وجودی که اداره این خوابگاه و دبیرستان ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد اما باعث تاسف و اندوه جامعه فرهنگی استان شده است.
در حادثه آتش سوزی خوابگاه دبیرستان دانشگاه دریانوردی چابهار که صبح امروز (چهارشنبه) به وقوع پیوست دو دانش آموز جان باختند و سه نفر دیگر نیز دچار سوختگی شدید شدند. "غلامرضا محمد قاسمی" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره مدارس غیر انتفاعی و خصوصی بر عهده مسوولان آنها است و آموزش و پرورش تنها نظارت جزئی بر امور آموزشی دارد.
وی اظهار داشت: با این وجود رییس اداره آموزش و پرورش چابهار ماموریت یافت تا ضمن حضور در محل خوابگاه دبیرستان دانشگاه دریانوردی و بررسی جوانب مختلف این حادثه همکاری های لازم را انجام دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه سبب شد تا علاوه بر دستورالعمل های قبلی، تاکید مجددی برای دقت در اداره مدارس شبانه روزی در سراسر استان صورت گیرد و مسایل جنبی آنها مورد بررسی دوباره قرار گیرد.
دکتر "امین بهزاد مهر" رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در تماس خبرنگار ایرنا با وی ارایه اطلاعات از حادثه آتش سوزی خوابگاه دانش آموزی وابسته به این دانشگاه را به زمان دیگری و پس از بررسی های کارشناسی موکول کرد.
دبیرستان شبانه روزی پسرانه دانشگاه دریانوردی در سال تحصیلی 76 - 75 زیر نظر دانشگاه سیستان و بلوچستان تاسیس شد اما در سال تحصیلی 83 - 82 به دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ملحق شد.
واحد پسرانه این دبیرستان به صورت شبانه روزی فعال و با جذب دانش آموزان مستعد مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور فعالیت دارد. ک/3 653/2729/330
۰ نفر