۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7135117
T T
۰ نفر
وزیر راه و شهرسازی: رشد اقتصادی نیازمند کار و تلاش همه جانبه است ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/1390 اقتصاد.داخلی.وزیر.راه و شهرسازی خرم آباد _ وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد و توسعه اقتصادی کشور در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب "جهاد اقتصادی" نام گرفته نیازمند کار و تلاشی هدفمند و همه جانبه است.
"علی نیکزاد" چهارشنبه شب در نشست شورای مسکن لرستان افزود: برهمین اساس تمامی مدیران دستگاههای اجرایی باید از حداکثر توان و ظرفیت موجود برای شتاب بخشیدن به روند روبه رشد اقتصاد کشور استفاد کنند.
وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان لرستان، بر خدمت رسانی به مردم ولایتمدار این استان تاکید و بیان کرد: دولت از همه امکانات و توانمندی خود برای خدمت به مردم استان لرستان استفاده خواهد کرد.
او همچنین بر تسریع روند اجرای طرحهای مسکن مهر و عمرانی تاکید کرد و گفت: امروز شرایط لازم برای اجرا و عملیاتی شدن طرحهایی که زمانی آرزوی مردم لرستان بود به خوبی فراهم شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با تشریح وضعیت طرح مسکن مهر در سطح کشور افزود: این طرح در بسیاری از نقاط طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا است و بسیاری از واحدهای مسکونی آن نیز به مرحله واگذاری رسیده است.
نیکزاد افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مشکل و کمبودی در اجرای طرحهای مسکن مهر وجود ندارد و در این شهرها روند اجرای طرحهای مسکن به خوبی در حال انجام است.
استاندار لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه لرستان از عقب ماندگیهای برجای مانده از گذشته رنج می برد گفت: برای رفع این کمبودها باید کار و تلاشی عمومی و همه جانبه انجام شود.
"حبیب الله دهمرده" افزود: اجرای طرحهای عمرانی راه آهن، آزادراه و نیروگاه با اعتباری معادل مجموع اعتبارات عمرانی 25 سال این استان، آغاز شده و در سایه توجه ویژه دولت با سرعت بالایی در دست اجرا است.
وی از وزیر راه و شهرسازی خواست که توجه ویژه ای به لرستان داشته باشد تا طرحهای مسکن مهر و راهسازی در این استان با سرعت تکمیل و افتتاح شوند.
استاندار لرستان همچنین با اشاره به طرحهای مسکن مهر و ابراز رضایت از روند اجرای آنها گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف استان شتاب خوبی گرفته است.
وی همچنین ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را به فال نیک گرفت و افزود: این ادغام در راستای خدمت رسانی به مردم نقش مهمی خواهد داشت.
همچنین در ادامه این نشست تصمیماتی در رابطه با تامین و توسعه زیرساختهای لازم سایتهای مسکن مهر و اجرای طرحهای عمرانی راهسازی در لرستان گرفته شد.
صدور پروانه رایگان برای هزار واحد مسکونی بافتهای فرسوده خرم آباد از سوی شهرداری، تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای خرید یک هکتار زمین در بافت فرسوده خرم آباد، اجرای طرح راه آهن خرم آباد - دورود و دورود - بروجرد و تکمیل چهارخطه خرم آباد - بروجرد از جمله مصوبات این جلسه بود.
وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه به منظور بررسی روند اجرای طرحهای عمرانی حوزه راه، مسکن و شهرسازی به استان لرستان سفر کرد.
7269/1625
۰ نفر