۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7132668
T T
۰ نفر
سرشماری نفوس ومسکن از موضوعات کلیدی واساسی کشور است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 اجتماعی.سرشماری.ستاد گرگان - استاندار گلستان با بیان نقش آمار در حرکتهای جهشی و رو به جلو و پیشرفت کشور گفت: موضوع سرشماری با توجه به وسعت کشور و تنوع اقلیمی و قومیتی که در ایران وجود دارد از موضوعات حیاتی، کلیدی و حساس کشور به شمار می آید.
به گزارش ایرنا مهندس جواد قناعت صبح دوشنبه در اولین جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن در کشور هر ده سال یکبار انجام می شد که در دولت دهم این سرشماری پس از گذشت پنج سال صورت می گیرد و از کارهای بزرگ دولت است.
وی افزود: انتظار می رود که کلیه فرمانداران و دستگاههای اجرایی استان تا پایان زمان سرشماری ارتباط نزدیکی با معاونت برنامه ریزی و اداره کل آمار و اطلاعات استانداری در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن سرشماری در استان داشته باشند.
قناعت ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید حداکثر همکاری را با ستاد سرشماری داشته باشند و هر گونه شبهه ، سئوال و ابهامی را که در این خصوص دارند در اسرع وقت با ستاد سرشماری مطرح کنند.
رئیس ستاد سرشماری استان گلستان گفت: در کنار کار فنی و تخصصی آمارگیری باید کار فرهنگی به عنوان یک موضوع اساسی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود : صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه استانی باید با استفاده از همه ظرفیتهای هنری و فرهنگ بومی و محلی ، اهمیت آمار و سرشماری نفوس و مسکن را برای مردم استان تبیین نماید.
معاون برنامه ریزی استانداری گلستان نیز در این نشست از برگزاری جلسه آموزشی مدرسان شهرستان با حضور 200 نفر در گرگان خبر داد.
رضاغلامی همچنین در خصوص اصل محرمانه بودن آمار اظهار داشت : آماری که مردم در اختیار ما قرار می دهند به گونه ای است که حتی دستگاه قضایی هم نمی تواند به آن ورود کند.
وی ادامه داد: مردم می توانند با خیال راحت آمار و اطلاعات درخواستی را بصورت درست و دقیق در اختیار مرکز آمار قرار دهند.
هاشمی سرپرست اداره کل آمار واطلاعات استانداری هم از فعال شدن سامانه ثبت نام جهت آمارگیری از علاقه مندان از اول مهر به مدت پنج روز خبر داد.
سرشماری نفوس و مسکن از تاریخ دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال جاری بصورت سراسری برگزار خواهد شد.
601/506 شماره 051 ساعت 12:13 تمام
۰ نفر