۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127771
T T
۰ نفر

رضایی: باید از موسسات خیریه حمایت شود

۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127771
رضایی: باید از موسسات خیریه حمایت شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/01 فرهنگی.دبیر تشخیص مصلحت نظام.خیریه امام علی (ع) شهر ری - دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکلات قانونی در فعالیت و مدیریت موسسات خیریه وجود دارد ، خواستار رفع کمبودها و از جهتی حمایت این نهادهای مردمی از سوی مسئولین نظام اسلامی شد.
به گزارش روزسه شنبه واحد روابط عمومی موسسه خیریه امام علی (ع) شهر ری محسن رضایی با حضور در دفتر این موسسه و در جمع مددجویان و کارکنان این خیریه با بیان اینکه مردم ایران لیاقت بهترین زندگی را دارند، گفت: برای رسیدن به زندگی ایده آل در کشور باید به دنبال ساختن جامعه پویا و اسلامی در بهترین شرایط اقتصادی باشیم.
بنابراین گزارش، دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش خیریه ها در تکامل جامعه گفت: خیریه ها می توانند احکام اسلامی را در زمینه نذورات، صدقات و کمک به محرومین و فقرزدایی اجرایی کنند و اجرای کامل احکام اسلامی جامعه ای اسلامی را ایجاد می کند.
رضایی با بیان اینکه برخی از زیرساخت های اقتصادی در کشور مانند ایجاد تعاونی ها با الگوگیری از غرب ایجادشده است،گفت: این درحالی است که در آیین ها ودستورات اسلامی و ایرانی بسیاری از شیوه ها و بنگاهها و سازمانهای اسلامی وجود دارد که با اجرای صحیح آنها می توانیم جامعه را از فقر نجات دهیم که می توان به سنت حسنه وقف، صدقه و نذورات اشاره کرد.
وی خطاب به کارکنان موسسه خیریه امام علی (ع) در شهر ری گفت: کار کردن در خیریه مانند انجام نماز و روزه است و خود خیریه مسجد است. شما باید در کنار فعالیت های عمرانی، اشتغال و رفع محرومیت ها در توانمندسازی معنوی و فرهنگی مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه هم کوشا باشید زیرا بسیاری از اقشار آسیب پذیر به جز فقر مادی از فقر معنوی و فرهنگی نیز رنج می برند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خیریه ها دارای مشکلات قانونی هم هستند که بعد از ماه مبارک رمضان جلسه ای با مدیران خیریه ها خواهم داشت تا این مشکلات از راه قانونی برطرف شود ، اظهار داشت: البته وظیفه حکومت است که از خیریه ها حمایت کند و دولت هم می تواند بخشی از فعالیت های اجتماعی خود را به خیریه ها محول کند.
این گزارش حاکیست مدیرعامل موسسه خیریه امام علی (ع) نیز در این جلسه با بیان اینکه این خیریه پیش از این تمام توان خود را صرف ارائه تسهیلات به اقشار آسیب پذیر پایتخت می کرد گفت: ارائه این تسهیلات موجب شده بود تا خیل زیادی از مددجویان از شهرهای محروم کشور به امید حمایت خیریه ها به سمت تهران مهاجرت کنند.
سید اکبر کسایی زادگان اظهار داشت: هم اکنون خیریه امام علی (ع) شهر ری پس از دو سال تحقیق و پژوهش طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن تمامی تسهیلات و امکانات خیریه برای توانمندسازی روستاها و مناطق محروم کشور صرف می شود و این موجب شده در ابتدای اجرای این طرح ملی در مدت کوتاهی از مهاجرت بیش از 300 خانوار به تهران جلوگیری شود.
وی بیان داشت: موسسه خیریه امام علی (ع) شهر ری در چهار محور فرهنگ سازی، ارتقای سلامت، اشتغال و تامین مسکن در روستاهای محروم کشور فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم این طرح الگویی برای سایر خیریه ها و سازمانهای مسئول در توانمندسازی مناطق محروم باشد.
این گزارش حاکیست در این مراسم دبیر تشخیص مصلحت نظام ضمن استماع صحبت های مددجویان توانمند شده ، از آنان قدردانی کرد.
1417/ 699/ 1539 شماره 138 ساعت 17:58 تمام
۰ نفر