۱۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7121371
T T
۰ نفر
حوزه هنری آماده حمایت از تولید فیلم های کوتاه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/19 فرهنگی.داخلی.هنری.سینما تبریز- مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری اعلام کرد: این نهاد فرهنگی، آماده حمایت از تولید فیلم های کوتاه بدون هیچ محدودیت مالی و فیلمنامه ای است.
سهیل جهان بیگلری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با فیلمساران کوتاه آذربایجان شرقی در تبریز گفت: نگاه حوزه هنری به جریان فیلم کوتاه حرفه ای و در جهت حمایت از فیلمسازان است و در این جهت هیچ محدودیتی برای خود ترسیم نکرده است.
وی موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، خانواده و مبانی فرهنگ غنی اسلامی را مهمترین محورهای فعالیتی حوزه هنری در بخش فیلمسازی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی حوزه هنری تولید و توزیع گسترده فیلم دینی در سطح جامعه است و اعتقاد دارد سینما، موثرترین رسانه برای انتقال این مفاهیم ارزشی است.
مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری، فیلم کوتاه را بیمه کننده حیات سینمای بلند خواند و گفت: با وجود اینکه حمایت از فیلم های بلند، نیمه بلند، تله فیلم و سینمایی از ماموریت های حوزه هنری است، اما فیلم کوتاه از اهمیت خاصی برای این مجموعه برخوردار بوده و فضا نیز آماده تولید چنین فیلم هایی است.
وی با تبیین چگونگی حمایت حوزه هنری از فیلمنامه های کوتاه، از فیلمسازان کوتاه خواست، آثارشان را برای برخورداری از حمایت های حوزه هنری به سازمان توسعه سینمایی سوره و یا حوزه های هنری استان ها ارسال کنند.
جهان بیگلری با اشاره به ضرورت ارتقای سطح دانش فیلمسازان کوتاه، برگزاری دوره های آموزشی کلیشه ای را با توجه به فعالیت گسترده آموزشگاه ها و مراکز عالی گسترده چندان ضروری ندانست و اعلام کرد: سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری به زودی اقدام به برگزاری ورک شاپهای تخصصی با مشارکت فیلمسازان جوان ولی پرافتخار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در این ورک شاپهای 12 روزه از نقطه آغازین شکل گیری یک فیلمنامه تا مونتاژ و صداگذاری فیلم مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی، توزیع و پخش گسترده فیلم های تولیدی سازمان توسعه سینمایی سوره را از اولویت های دیگر این مجموعه بیان کرد و گفت: فیلم های مورد اشاره در کشور و خارج از کشور به صورت گسترده توزیع و پخش خواهد شد که می تواند تحول جدیدی در این بخش ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری، تولید فیلم های اقتباسی از انتشارات حوزه هنری را از دیگر اولویت های این سازمان خواند و گفت: تولید سریال دا کلید خورده و به زودی تولید مجموعه های دیگری همچون هرمان آباد و دسته یک آغاز خواهد شد.
7232/593/587 شماره 176 ساعت 18:41 تمام
۰ نفر