۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7104482
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7104482
اختصاصی ایرنا/ بیش از 15 درصد از زوج ها در استان زنجان به نازایی دچار هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/27 علمی آموزشی.داخلی.نازایی زنجان- یک متخصص زنان وزایمان،فلوشیب نازایی،IVF و لاپراسکوپی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت:در زمان حاضر 15 تا 20 درصد از روج ها در این استان به نازایی دچار هستند.
هاله رحمانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:نازایی در زوج ها دلایل مختلفی دارد که بررسی و علل آنها می تواند به راهکارهای مناسب درمانی منتهی شود.
وی، بابیان اینکه عدم حاملگی بیش از یکسال در زوج ها به نازایی اطلاق می شود، یادآورشد: این افراد پس از مراجعه به متخصص و ارایه روش های باروری ( لقاح آزمایشگاهی ) تحت درمان قرار میگیرند.
این متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اظهار داشت: در زمان حاضر نازایی زوج ها در کشور نسبت به سال های گذشته بیشتر شده که این افزایش دلایل مختلفی دارد.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در ازدواج یکی از معضلات و مشکلات بروز نازایی در زوج های جوان است، تصریح کرد: به دلیل تاخیر در ازدواج و بارداری در سنین بالاتر نازایی را به شدت افزایش می دهد و مشکلات روحی و روانی را در افراد ایجاد می کند.
رحمانپور خاطرنشان کرد: تاخیر در مراجعه زوج ها به متخصصان مربوطه، بارداری در سنین بالاتر از 35 سال از دیگر عوامل نازایی در افراد است که توجه زوج ها به این موضوع مهم می تواند مشکلات مربوطه در این حوزه را به حداقل کاهش دهد.
این متخصص زنان و زایمان و فلو شیب نازایی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام گرفته آزمایشگاه جنین شناسی در سالجاری راه اندازی در این مرکز خواهد شد، اظهار داشت: این آزمایشگاه می تواند با ارایه خدمات مورد نیاز به نازایی زوج ها کمک کند.
وی افزود: این رشته برای نخستین بار در این بیمارستان راه اندازی شده و به مراجعه کنندگان خدمات مورد نیاز را ارایه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان 30 بخش تخصصی و فوق تخصصی را در خود جای داده و خدمات نوینی را به آحاد مختلف مردم در حوزه های گوناگون ارایه می دهد.
7317/522/ 1645 شماره 032 ساعت 11:22 تمام
۰ نفر