شاخض اطمینان مصرف کنندگان در ژاپن افزایش یافت
#
تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/73
شاخض اطمینان مصرف کنندگان در ژاپن در سه ماهه اکتبر تا دسامبر
گذشته/ 9 مهرتا 10 دی 73/ برای چهارمین فصل متوالی 7/5 درصد افزایش یافت
و بعد از تعدیلات فصلی به 1/46 درصد رسید.
خبرگزاری کیودو از توکیو گزارش داد/ اژانس برنامه ریزی اقتصادی ژاپن
افزایش شاخض اطمینان مصرف کنندگان را به بهبود اشتغال/ بهای کالا و
افزایش خرید کالاهای بادوام نسبت داد. همچنین افزایش اطمینان به کسب
درامد بالاتر نیز از عوامل دیگر افزایش شاخض اطمینان مصرف کنندگان در
ژاپن در مدت مذکور بود.
اژانس برنامه ریزی اقتصادی ژاپن اعلام کرد تعداد خانوارهایی که 28 نوع
کالای بادوام خریدند 8/1 درصد کاهش یافت .
درصد خانواری که تجهیزات سردکننده و گرم کننده خریدند با 5/2 درصد کاهش
به 7/7 درصد رسید.