۲۲ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6976919
T T
۰ نفر

شکست انگلیس در دادگاه اروپا

۲۲ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6976919
شکست انگلیس در دادگاه اروپا # لندن - خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/08/75 دادگاه اروپا در مورد اجرای قانون حداکثر ساعت کار اتحادیه اروپا دولت انگلیس را محکوم کرد.
در جلسه امروز (سه شنبه ) دادگاه اروپا در شهر لوکزامبورک ادعای دولت انگلیس مبنی بر ضرورت نداشتن اجرای قانون حداکثر ساعت کار در این کشور رد شد.
با شکست انگلیس در این دادگاه / دولت جان میجر نخست وزیر موظف به اجرای قانون حداکثر ساعت کار که 48 ساعت در هفته است تا روز 3 اذرماه و پرداخت هزینه دادگاه شده است.
میجر روز دوشنبه تهدید کرده بود در صورت مخالفت دادگاه اروپا با خواسته این دولت / در کنفرانس اینده سران اتحادیه اروپا که به منظور بررسی مجدد قرارداد ماستریخت صورت می گیرد / به هیچ وجه همکاری نخواهد کرد.
دولت انگلیس با استناد به خروج این کشور از منشور اجتماعی قرارداد ماستریخت و ادعای اینکه ضابطه ساعت کار اتحادیه اروپا بخشی از قوانین اجتماعی این اتحادیه است/ تاکنون از اجرای این دستورالعمل خودداری کرده و پرونده را به دادگاه اروپا ارجاع داده بود.
میجر اتحادیه اروپا را تهدید کرد تا زمانی که قوانین اروپایی به طور لازم برای مستثنی کردن انگلیس از قوانین کار و ضوابط مشابه تغییر پیدا نکند در تصمیمی گیریهای مهم این اتحادیه همکاری نخواهد کرد.
سیستم رای گیری در اتحادیه اروپا مبتنی بر موافقت همه اعضا است و مخالفت دولت انگلیس در برنامه های اینده در عمل طرحهای پیشرفت این اتحادیه را فلج خواهد کرد.
این سیاست میجر که از دید ناظران به یک باجگیری سیاسی تعبیر شده است در گذشته نیز در تلاشهای این دولت برای لغو تحریم صادرات گوشت گاو انگلیس در اتحادیه اروپا به کار گرفته شده بود لیکن موفقیت چندانی نداشت.
ضابطه ساعت کار اتحادیه اروپا شامل بندهای زیر می شود : 1 - حداکثر ساعت کار در هفته 48 ساعت است که شامل اضافه کار نیز می شود مگر انکه کارمند خود مایل به کار بیشتر باشد.
2 - حداکثر ساعت کار می تواند به عنوان میانگین ساعت کار در 4 ماه متوالی محاسبه شود.
3 - کارکنان موظف به استراحت پس از 6 ساعت کار مداوم هستند.
4 - حداقل مرخصی باحقوق/ 3 هفته در سال است که از سال 1999 به چهار هفته افزایش می یابد.
5 - واحدهای معظم کاری از این قانون مستنی هستند که شامل بیمارستانها/ پلیس و شبکه حمل و نقل می شود.
6 - کارکنان بخشهایی مانند رسانه ها/ گاردهای امنیتی/ پرسنل زندانها از برخی موارد ذکر شده در این قانون مستثنی هستند.
اتحادیه اروپا تصمیم دارد در اینده موارد استثنا شده از این قانون از قبیل پزشکان جزء / ماهیگیران و کارکنان شبکه حمل و نقل را نیز تحت پوشش این قانون دراورد.
یکی از مقامات اتحادیه های کارگری انگلیس بااستقبال از حکم دادگاه اروپا گفت کارکنان انگلیسی از این پس از مرخصی با حقوق طولانی تر/ ساعت کار کمتر و استراحت لازم برخوردار خواهند شد.
یک سخنگوی کنفدراسیون صنایع بریتانیا (سی بی ای ) باابراز تاسف از صدور این حکم از دولت انگلیس خواست ترتیبات لازم برای تهیه اسناد مشاوره ای برای صاحبان صنایع و تجارت در این کشور و اجرای این قانون به عمل اورد.
یکی از رهبران حزب کارگر انگلیس نیز از اجرای قانون حداکثر ساعت کار اروپا در این کشور حمایت کرد.
۰ نفر