۱۵ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6973021
T T
۰ نفر
تحریم آمریکا تاثیری بر فعالیت شرکت نفتی توتال در ایران ندارد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/6/75 شرکت نفت توتال فرانسه روز چهارشنبه گفت: تحریمهای آمریکا علیه ایران و لیبی برای سرمایه گذاری در بخشهای نفت و گاز این دو کشور، تاثیری بر فعالیتهای این شرکت در ایران ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویتر از لندن، تیری دسمارست/ رییس شرکت توتال/ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شروع فعالیت شرکت توتال در ایران و لیبی قبل از اعلام تحریم جدید آمریکا علیه این دو کشور بوده است.
این خبرگزاری افزود: براساس قانونی که توسط بیل کلینتون/ رییس جمهوری آمریکا/ در ماه اوت سال جاری به امضا رسید، شرکتهای خارجی که بیش از 40 میلیون دلار در بخش نفت و گاز ایران و لیبی سرمایه گذاری کنند، مشمول مجازاتهای آمریکا خواهند شد.
دولت آمریکا کشورهای لیبی و ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده است.
رییس شرکت توتال گفت: سود این شرکت درشش ماهه ژانویه تا ژوئن سال جاری/ 11 دی 74 تا 10تیر75 / دو میلیارد و 630 میلیون فرانک / معادل 515 میلیون دلار/ بود که 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
وی گفت: دوران بهبود قیمتهای نفت طولانی نخواهد بود و افزایش اخیر قیمت نفت خام به بیش از 20 دلار در هر بشکه حاکی از روند دراز مدت نیست.
به گزارش خبرگزاری رویتر، قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در آغاز معاملات روز چهارشنبه بورس لندن، به 23 دلار در هربشکه رسید در حالیکه این رقم در معاملات روز سه شنبه 85/21 دلار بود.
رییس شرکت توتال پیش بینی کرد وضع بازارهای نفت در کوتاه مدت تثبیت می شوند.
وی گفت: بازگشت سرمایه گذاری توتال در حوزه های نفتی ایران براساس هر بشکه نفت 16 دلار حساب شده است.
۰ نفر