۶ آبان ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6954700
T T
۰ نفر
نگرانی کشورهای صنعتی از سقوط ارزش سهام در بازارهای عمده جهانی # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/8/76 به دنبال هفته ها بحران در بورسهای سهام کشورهای شرق اسیا اکنون این بحران به بورسهای عمده سهام جهان حتی در امریکا رخنه کرده است.
به گزارش بخش انگلیسی رادیو دولتی امریکابورس سهام نیویورک در یکی از بدترین بحرانهای سقوط ارزش سهام خود در دهه های اخیر با کاهش 550 عددی در مقیاس شاخص داوجنز حدود 2/7 درصد از ارزش خود را از دست داد.
در واکنش به این بحران وزیر دارایی امریکا روبین گفت : سهامداران باید خونسردی حود را حفظ کنند.این بحران گذرا است وجای نگرنی وجود ندارد." این رادیو در بخش خبری بامداد سه شنبه خود گفت : بحران سقوط ارزش سهام بویژه درکشورهای استرالیا ونیوزلند شدید است. شاخص سهام بورس استرالیا حدود ده درصد کاهش داشت که بدترین بحران از زمان بحران بزرک 1987 تا کنون است.
سقوط سهام بورس هنک کنک فرماندار چینی هنک کنک را واداشت برای اولین بار از زمان الحاق هنک کنک به چین کابنیه خود را به تشکیل جلسه فوری برای حل بحران اقتصادی ان منطقه فراخواند.
شاخص سهام در توکیو 3/4 درصد کاهش نشان داد. سقوط ارزش سهام در امریکا بر نگرانی سهامداران اسیایی افزود.
در عین حال همه منتظر واکشنهای محافل اقتصادی از امروز ببعد هستند.
در شرق اسیا چندین ماه است که بحران مالی بوجود امده و شرایط به جایی رسیده که دولت تایلند مجبور به توسل به صندوق بین المللی پول گردید تا از ورشکستگی بانک مرکزی خود جلوگیری کند.
20/121/121/13
۰ نفر