۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6943795
T T
۰ نفر

پاکستان از ایجاد شکاف در گروه همکاری " سارک " بیم دارد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6943795
پاکستان از ایجاد شکاف در گروه همکاری " سارک " بیم دارد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/2/76 خارجی.اقتصادی.ناخشنودی پاکستان از شکاف در سارک پاکستان از تلاش بنگلادش , بوتان , هند و نپال برای تشکیل یک گروه کوچک منطقه ای که استدلال می کند ممکن است به اتحادیه همکاری منطقه ای جنوب آسیا ( سارک ) لطمه وارد کند , خرسند نیست .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد مقامهای پاکستانی ناخرسندی خود را از تشکیل این گروه فرعی پیشنهادی که دست اندرکاران آن معتقدند در چارچوب منشور 12 ساله این گروه تحقق می یابد , پنهان نمی کنند .
بنابراین گزارش یک مقام رسمی وزارت امور خارجه که با امور جنوب آسیا در پاکستان همکاری می کند هشدار داد: این اقدام , سه عضو مهم دیگر سارک یعنی سریلانکا, پاکستان و مالدیو را منزوی و به طور کلی به منافع سارک لطمه وارد می کند .
سارک که هفت کشور در آن عضو دارند و در سال 1985 میلادی به منظور پیشبرد همکاری اقتصادی در داکا تاسیس شد قرار است روزهای 12 تا 14 ماه مه جاری نهمین نشست سران خود را در مالی پایتخت مالدیو برگزار کند .
اما این جنجال که با تمایل داکا برای تاسیس یک گروه همکاری چهار عضوی در مدیریت آب , محیط زیست , تجارت و انتقال کالا بروز کرد احتمالاا در کانون مذاکرات سارک مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
۰ نفر