۱۰ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6943469
T T
۰ نفر
نخستین نمایشگاه صنایع روستایی جهاد سازندگی گشایش یافت .
# تبریز خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/02/76 نخستین نمایشگاه تخصصی ، صادراتی تولیدات صنایع روستایی جهاد سازندگی روز چهارشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در تبریز گشایش یافت .
در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا شده است 800 واحد تولیدی ،محصولات خود را در 520 غرفه عرضه کرده اند .
در این غرفه ها انواع تولیدات مواد غذایی و دارویی ، نساجی ، کانی غیرفلزی ، صنایع فلزی ،صنایع چوب و سلولز و مصالح ساختمانی به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است .
دکترحسن حبیبی معاون اول رییس جمهوری در مراسم گشایش نمایشگاه گفت صنعت دستی زمانی تنها صنعت موجود در دنیا بود و صنعتگران کشور ما از گذشته در این صنعت پیشقدم بوده اند .
وی افزود در کلمه صنعت نباید فقط به صنعت ماشینی و صنایع بزرک فکر کردبلکه باید همواره صنایع کوچک و دستی را که زمینه اشتغال و صادرات را بنحو مطلوب فراهم می کنند مورد توجه قرار داد.
دکتر حبیبی مرتبط بودن این صنعت را با طبیعت و هنر و اعتقادات و باورها از ویژگیهای ان دانست و بر لزوم یافتن بازارهای صادراتی جدید برای محصولات صنعت دستی کشور تاکید کرد.
در این مراسم وزیر جهاد سازندگی نیز طی سخنانی توجه به صنعت دستی روستایی را زمینه ساز ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از روستاها دانست و گفت بدنبال رشد این صنعت مهاجرت معکوس به روستاها نیز شدت می گیرد .
بگفته معاون عمران و صنایع روستایی وزارت جهاد سازندگی در سطح کشور در ده سال گذشته 4500 واحد تولیدی و کارگاهی در زمینه صنایع روستایی به بهره برداری رسیده و علاوه بر ان 33 هزار واحد کوچک و خانگی نیز کارت شناسایی دریافت کرده اند.
بگفته وی صنایع دستی روستایی به آن دسته از صنایع کوچک که مواد اولیه عمده خود را از محیطهای روستایی تامین می کنندو نیاز به ارز در انها جزیی است اطلاق می شود .
نخستین نمایشگاه تخصصی ، صادراتی تولیدات صنایع روستایی جهاد سازندگی به مدت 5 روز دایر خواهد بود .
۰ نفر