۱۸ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6938961
T T
۰ نفر
عرصه های منابع طبیعی برای فعالیت های گردشگری اختصاص می یابد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/11/77 داخلی.اقتصادی.جهاد سازندگی.منابع طبیعی رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور اعلام کرد: با هدف بهره برداری بهینه و متنوع از عرصه های منابع طبیعی ، بخشی از عرصه های منابع طبیعی کشور برای خدمات گردشگری و سیاحتی به متقاضیان واگذار می شود.
به گزارش ستاد خبری خبرگزاری ویژه دهه مبارک فجر ، مهندس سیدحمید کلانتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود : متقاضیان می توانند طرحهای خود را در این زمینه به ادارات کل منابع طبیعی کشور ارائه کنند.
وی گفت : در صورت پذیر فته شدن طرحهای ارائه شده، عرصه های منابع طبیعی به صورت بلندمدت واگذار خواهد شد.
وی اظهار داشت : بعداز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 628 هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرحهای آموزشی، اقتصادی و صنعتی و حدود 580 هزار هکتار برای اجرای طرحهای کشاورزی واگذار شده است.
کلانتری گفت : در سومین برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور مشارکت مردم و دستگاه هایی که به نحوی فعالیت آنها مرتبط با منابع طبیعی است ، باید به صورت جدی درنظر گرفته شود.
وی افزود: نگرش زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی ، ارتقاء جایگاه ارزشی منابع طبیعی در اقتصاد ملی ، طرح تعادل دام و مرتع ، ساماندهی خروج دام از جنگل ، تهیه برنامه اقدام ملی برای بیابان زدایی و بهره برداری بهینه و متنوع از عرصه های منابع طبیعی ازطرحهای مهم سازمان جنگلهاو مراتع کشور در برنامه سوم و بعد از آن است.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 300 هزار هکتار از جنگل های کشور تخریب شده و در مقابل 621 هزار هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.
وی افزود: در هفته منابع طبیعی امسال ( 15 تا 21 اسفندماه اینده ) طرح ایجاد هزار بوستان در هزار روستای کشور اجرا می شود که این کار با مشارکت شوراهای اسلامی روستایی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد : پیشنهاد سازمان جنگلها و مراتع کشور به شوراهای اسلامی شهر ، اولویت دادن برنامه های خود به حفاظت از کمربند سبز زیست محیطی در شهر و مرکز استان است.
20/ 120 / 123 / 11 /
۰ نفر