۱۷ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6938851
T T
۰ نفر
پست برق 400 کیلوولت کن تا پایان امسال بهره برداری می شود # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/11/77 داخلی.اقتصادی.نیرو.برق مدیرعامل شرکت توسعه پستهای فشارقوی ( پارسیان ) وابسته به وزارت نیرو اعلام کرد: پست برق 400 کیلوولت کن که با یک دستگاه ترانسفورماتور 500 مگا ولت امپر تمام مراحل ازمایش و راه اندازی را گذرانده، با افزودن یک دستگاه ترانسفورماتور دیگر با همین قدرت ، تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
به گزارش ستاد خبری خبرگزاری ویژه دهه مبارک فجر، مهندس همایون خسروی روز شنبه افزود: پست برق 20/230/400 کیلوولت شرق کرمانشاه ( بیستون ) نیز ابتدای بهمن ماه جاری برقدار شد. تمام مراحل طراحی این پست بدست کارشناسان و متخصصان شرکت پارسیان انجام شد.
وی افزود: احداث این پست در شبکه سراسری انتقال و توزیع برق در منطقه غرب کشور تاثیر بسزایی دارد و شامل 2 ترانسفورماتور قدرت 200 مگاولت امپر و 2 خط ارتباطی 400 کیلوولت می باشد.
مهندس خسروی اظهار داشت: پست برق 400 کیلوولت گیلان و 132 کیلوولت خوی نیز برقدار شده اند.همچنین پست برق اهواز اکنون مراحل ازمایش را می گذراند.
مدیرعامل شرکت پارسیان گفت: ایجاد این پست ها بخشی از پروژه احداث 25 پست فشار قوی از سوی این شرکت است که نقش موثری در انتقال و توزیع برق در سراسر کشور خواهند داشت.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که 20 پست برق باقی- مانده نیز حداکثر در بهار 1378 به بهره برداری برسند. اما بدلیل مشکلاتی که در زمینه اعتبارات اسنادی وجود داشت، به تاخیرافتاد. بامساعدت وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر این مشکلات مرتفع شده است و پست های مورد بحث تا پایان سال 78 به بهره برداری می رسند.
مهندس خسروی گفت:اجرای پروژه احداث پست های فشار قوی برق بدست متخصصان و مهندسان داخلی سبب کاهش قابل توجه هزینه ها در این بخش شده است. همچنین طبق برنامه های وزارت نیرو ، فن اوری ساخت تجهیزات این پست ها به سازندگان داخلی منتقل شده است ، به طوری که برخی از شرکت های ایرانی ساخت تجهیزات اصلی پست های برق شامل ترانسفورماتورهای قدرت، اندازه گیری و کلیدهای فشار قوی را به عهده دارند.
کارخانه های وابسته به وزارت نیرو در حال حاضر حدود 50 درصد تجهیزات مورد نیاز پست های فشار قوی را تولید می کنند و شرکت پارسیان با استفاده از این تجهیزات و انجام طراحی در داخل و تامین برخی از قطعات ، طرحها را اجرا می کند.
وی افزود:این شرکت باتوجه به کسب تجارب متعدد در سالهای اخیردر زمینه احداث پست های برق، برای حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای اقدام کرده است.
مدیرعامل پارسیان افزود: مرکز رایانه شرکت که سرویس دهنده فعالیت های طراحی و تولیدکننده مدارک و نرم افزارهای فنی است، در ممیزی هایی که براساس معیارهای شرکت میکروسافت صورت گرفت ، موفق به دریافت گواهی تائید از این شرکت شده است.
وی گفت: تولیدات مرکز رایانه ای شرکت پارسیان در زمینه طراحی سایتهای اینترنت با استفاده از ارم شرکت میکروسافت در مراکز صنعتی ، دانشگاهی و اداری کشور معرفی شده است و تاکنون برخی از ارگان ها قراردادهای خرید خدمات رایانه ای و نرم افزار با این شرکت امضا کرده اند.
20 / 120 / 126 / 15
۰ نفر