۱۱ آذر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6934406
T T
۰ نفر
یک منبع مسوول : نرخ عرضه گوشت در زنجان 20 درصد بیشتراز استان های همجوار است # زنجان،خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/09/77 داخلی.اجتماعی.اقتصادی.گوشت مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان گفت: گوشت قرمز در شهر زنجان 20 درصد بالاتر از قیمت سایر استان های همجـوار عرضه می شود.
سید محسن نجفیان روز چهارشنبه در گفتگو بـا خبرگزاری جمهوری اسلامی ، میزان تولید و مصرف سالانه سرانه گوشت قرمز در استان زنجان را به ترتیب 3/15 و 13 کیلوگرم عنوان کرد.
وی گفت : برغم بالا بودن میزان تولید نسبت به مصرف در این استان، نرخ گوشت قرمز در سطح بالاتری نسبت بـه سایر استان ها قرار دارد کـه این امر دارای سابقه طولانی است.
مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان،بر ضرورت تشکیل کمیته ای از دستگاه های ذیربط جهت بررسی دلایل اصلی این موضوع و حل آن تاکید کرد.
وی یادآور شد:قبلا طرحها و برنامه هایی برای تعدیل قیمت گوشت در زنجان اجرا شده که متاسفانه هیچکدام از آنها به نتیجه لازم نرسیده است.
نجفیان ، قاچاق دام بـه خارج از استان ، وجـود شبکه های دلالی سودجو و حاکم بودن فرهنک خاص عرضه و مصرف راازجمله عوامل تاثیرگذار در بالا بودن نرخ گوشت قرمز در زنجان عنوان کرد.
وی گفت : کشتارگاه فعلی دام در زنجان فاقد استانداردهای لازم بهداشتی است و آثار زیست محیطی بسیار بدی نیز دارد.
مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان خاطرنشان ساخت: ایجاد کشتارگاه صنعتی دام در زنجان یکی از برنامه های اولویت دار استان می باشد که برای این کار شش تا هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی نیاز است.
۰ نفر