۱۱ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6922404
T T
۰ نفر
وزیرجهاد:منابع طبیعی یکی ازاصلی ترین زمینه های اشتغال زایی در کشور است # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/03/77 وزیر جهاد سازندگی گفت : منابع طبیعی یکی از اصلی ترین زمینه های اشتغال زایی در کشور است .
محمد سعیدی کیا این مطالب را روز دوشنبه در سومین گردهمایی مدیران ستادی و استانی منابع طبیعی سراسر کشور در محل این وزارتخانه بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جنگلها و مراتع کشور،سعیدی کیا در این همایش با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و اقتصاد ومحیط زیست کشور اظهار داشت : سرانه جنگل در ایران 2/0 هکتار است در حالی که سرانه جنگل در دنیا 4/1 هکتار می باشد .
وی افزود : چنانچه بخواهیم این میزان سرانه را بالا ببریم می توان با ارائه یک برنامه ریزی علمی و اصولی دقیق و دریافت اعتبار مطلوب در طرح مورد نظر عمل کرد .
وزیر جهاد سازندگی در زمینه قطع واردات گوشت و اهمیت مراتع در تامین پروتئین تصریح کرد : جهت حفظ و احیاء مراتع باید در زمینه بالابردن ظرفیت تولید علوفه تلاش شود .
سعیدی کیا گفت : حفظ و احیاء منابع طبیعی و محیط زیست در دنیا مورد توجه است و بر حسب آمار در 10 سال اینده سالانه باید 830 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود که منابع طبیعی نیز بعنوان یکی از پایه های اصلی اشتغال زایی در کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می شود .
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی موفق و مشارکت مردم طی 10 سال اینده بتوانیم یک میلیون هکتار از عرصه های مستعد منابع طبیعی را برای کاشت درختان نظیر گردو ، بادام ، فندق ، پسته و نخل در اختیار مردم قرار دهیم .
وزیر جهاد در پایان ، خواستار مشارکت هرچه بیشتر بانکها در ارائه اعتبارات بانکی به طرحهای احیای منابع طبیعی و مشارکت هرچه بیشتر مدیران منابع طبیعی در امر برنامه ریزی و ایجاد یک دیدگاه اقتصادی به منابع طبیعی شد .
20 / 80 / 102 / 258 / 13 /
۰ نفر